Как да запазим еластичността на кожата

Крака

Красотата на кожата е немислима без запазване на нейната еластичност. Затова често издайник на истинската възраст на жената е шията, защото повечето дами отделят внимание на кожата на лицето си, но не и на зоната на шията и деколтето.

Кой обаче е отговорен за еластичността на кожата? Отговорът е колаген - главен белтък в съединителната тъкан, който съставлява почти 80% от кожата и се намира в средния слой (дерма). Колагенът в комбинация с еластина придава на кожата желаната еластичност и здравина.

С течение на годините обаче се наблюдава прогресивна загуба на колаген, в резултат на което кожата губи своята еластичност, появяват се бръчки и неравности. Смята се, че още след навършването на 25-годишна възраст тялото започва да губи колаген, а след 30-годишна възраст темпът на загуба е изключително ускорен.

Грижи за кожата

В следващите редове вижте някои ефективни процедури и методи чрез които да запазите еластичността на кожата си възможно най-дълго, като по този начин се радвате на сияен и младежки външен вид.

Лесно ще върнете еластичността на кожата на шията с помощта на зехтин. Загрейте малко зехтин на водна баня и внимателно го втрийте в кожата на шията с леки движения.

Обвийте шията с памучен плат, а след това – с дебела хавлиена кърпа. След половин час махнете компреса и вземете душ. Тази процедура връща еластичността на кожата и повишава устойчивостта й към студ и вятър, което е много важно през есента и зимата.

Тренировки

За да съхраните еластичността на кожата на шията, правете следното упражнение – сложете длани върху раменете си и натискайте леко, а шията вдигайте нагоре, все едно искате да станете по-високи. Задръжте в това положение до десет. Повторете осем пъти.

Еластичността на кожата на гърдите също е много важна за красивия външен вид на дамата. Веднъж седмично правете пилинг на зоната на гърдите, а всеки ден ги подлагайте на контрастен душ – сменяйте топлата вода със студена. Това подобрява храненето на кожата.

Пилинг за кожата на гърдите се прави от кокосови стърготини – 1 супена лъжица, които се смесват с 1 супена лъжица кисело мляко, 1 чаена лъжичка морска сол и 1 чаена лъжичка овесени ядки. Разбърква се и се нанася върху току що измита с топла вода кожа. Масажира се и след това се измива с топла вода.

Еластичността на кожата на дупето също е много важна, тъй като заради липса на достатъчно движение се отпуска. Кожата на тази зона се поддържа с упражнения. Най-елементарното от тях е направо чудодейно.

Легнете по корем, вдигнете ръцете и горната част на тялото, както и изправените си крака възможно най-високо, все едно сте дървена люлка. Повторете десет пъти.

Красотата на кожата на краката също трябва да се поддържа. За да запазите еластичността на кожата в тази област, всеки ден глезете краката, а и ходилата си с хидратиращи средства и го съчетавайте с лек масаж. Движенията са отгоре надолу. Физическите упражнения също ще спомогнат за запазване на еластичността на кожата на краката.

За кожата на цялото тяло е полезна следната маска, която трябва да се прави два пъти седмично: 1 супена лъжица мед се смесва с 1 супена лъжица смлени овесени ядки и 1 супена лъжица прясно мляко. Нанася се върху тялото за половин час и се измива с топла, а след това и със студена вода. Намазва се с подхранващ крем.

Диета за еластична кожа

Тук не става въпрос за конкретна диета, а по-скоро за включване на някои полезни продукти в ежедневното меню. В следващите редове вижте кои са те:

1. Омега-3 и омега-6 мастни киселини - ядки, сьомга и други мазни риби.

2. Мед - най-добрите източници на мед са мидите, бобовите култури, житните растения и охлювите.

3. Витамин С - ценният оксидант е изключително важен за здравето и красотата на кожата. Най-големите количества има в чушките, цитрусовите плодове, броколите, кейла, папаята и касиса.

4. Лутеин - може да се набави от зеле, спанак, маруля и други зеленолистни зеленчуци.

5. Цинк - бирена мая, пшеничен зародиш.

6. Желязо - пълнозърнести продукти, език, черен дроб и други видове карантия, зелени ябълки.

7. Силиций - всички червени зеленчуци.

Сред най-големите врагове на колагена и на красивата кожа са излагането на ултравиолетово лъчение, стресът, недоспиването, тютюнопушенето и злоупотребяването с алкохол, недостатъчната хидратация.

Видове колаген

Ако искате да използвате козметика с наличието на колаген, най-добре се запознайте с основните видове колаген, който задължително трябва да е посочен на опаковката.

1. Растителен колаген - получава се от синтез на някои видове растения, най-често пшенични протеини. Не причинява алергии и е безопасен. Използва се предимно в луксозната козметика, тъй като е много скъп.

2. Животински колаген - произвежда се от кожата и израстъците на едрия рогат добитък. Смята се, че е неефективен и дори опасен. Често причинява алергични реакции.

3. Морски колаген - извлича се от кожа на риба. Много ефективен по отношение на хидратацията на кожата и поддържането на ставното здраве. Молекулите му са много малки и структурно наподобяват човешките.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Диди
Диди
28.02.2014 17:44
за ръцете нищо не пише - защо?
0
0