Здравословен тен за няколко дни

Слънцезащитен продукт

Лятото е сезонът, в който спокойно можем да се отпуснем на морския бряг и да се насладим на топлите слънчеви лъчи.

В същото време обаче, именно те могат да нанесат много вреди на кожата ни. За да се предпазим от тях и да почернеем бързо, трайно и най-вече- здравословно, е добре да следваме няколко правила.

Подготовката за среща със слънцето трябва да стартира още преди началото на почивката. Подготовката на кожата за придобиване на тен да започне поне две седмици преди отпуската.

Солариумите и автобронзантите са сред решенията, но най-здравословно би било постепенно излагане на слънце. Всеки един от вариантите трябва да се съчетае с използването на слънцезащитна козметика.

Слънцезащитните препарати са задължителен елемент при придобиването на тен. Те обаче са безполезни, ако се използват неправилно. В най-честият случай хората ги нанасят, след като пристигнат на плажа и се настанят.

На плажа

Истината е, че силното слънце може да доведе до увреждания само за няколко минути и е твърде вероятно да изгорите още докато си разпъвате чадъра. Поради това е най-добре да нанесете дебел слой слънцезащитен продукт преди да напуснете хотелската стая. Когато пристигнете на плажа, нанесете втори пласт за оптимална защита.

Излагането на слънцето неминуемо изсушава кожата. За да компенсирате, най-добре използвайте козметика, която я хидратира и подхранва. Всякакви кремове, гелове и серуми са подходящи. Една хитринка, е добавянето на ампула витамин Е в лосиона за тяло.

Желанието за придобиване на тен е нещо хубаво, стига да е в безопасните граници. Това са часовете между 8:00 и 11:00 и след 16:00 часа. Излагането на слънце в обедните часове, когато слънцето е най-вредно, носи тен, който е не само нетраен, но и изключително вреден.

Имайте предвид, че облаците пропускат ултравиолетовите лъчи. Това означава, че и на сянка може да получите тен, при това доста по-безопасно за кожата.

Здравословно придобитият тен може да се задържи за по-дълго време чрез приема някои храни. Продуктите, които съдържат в състава си бета-каротин и витамин А, стимулират производството на меланин.

Именно той придава на кожата приятен кафяв оттенък. Подходящи храни са динята, прасковите, кайсиите, морковите, зехтин, както и други жълто-зелени плодове и зеленчуци.

Виж повече

Рейтинг

4.5
Общо 4 гласували
5 3
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари