ezine.bg»Статии»Красота»Козметика и Козметични Процедури»Доказано: Кокосовото масло не лекува нищо!

Доказано: Кокосовото масло не лекува нищо!

кокосово масло
5в1 Масажор за почистване и масажиране на лицето
Препоръчано за теб:
5в1 Масажор за почистване и масажиране на лицето
20.00 лв.
Виж ››

Кокосовото масло е поредният хранителен продукт, определен като суперхрана. В резултат на това определение популярността му се покачи главоломно през последните пет години, а цената му на световните пазари нарастна с близо 297%.

Също така въпросът Трябва ли да премина на кокосово масло е в топ 100 на най-често задаваните въпроси в Гугъл през 2013, 2014 и 2015 година. Това също не е случайно, след като интернет пространството прелива със статии, посветени на това колко полезен е този продукт, както и на почти вълшебните му свойства.

Ново изследване на Държавния институт по химия на Нова Зеландия обаче представи така наречената суперхрана в не толкова добра светлина. Според учените тя е супер, но не полезна, а вредна.

Проучването е установило, че кокосовото масло, което като цяло представлява 92 на сто наситени мазнини, повишава със страховити темпове лошия холестерол. Това, от своя страна, води до огромен риск за сърцето и развитие на сърдечно-съдови заболявания.

Освен глупаво е и изключително опасно да замените полезния студено пресован зехтин с нещо толкова вредно като кокосовото масло, казва авторът на изследването професор Адам Айерс. За мен е напълно необяснимо как този продукт придоби такава слава и откъде идват всичките тези откровено неверни сведения за неговите лечебни качества, добавя още той.

Като цяло кокосовото масло има редица предимства от кулинарна гледна точка. То придава отличен тропически вкус на всяко ястие. Дори и на стайна температура то може да има твърда, гъста форма, което улеснява съхранението му. Заради устойчивостта му на топлина е добро за пържене, защото не гори толкова лесно.

Кокосова мазнина

Като цяло кокосовото масло не е толкова опасно, стига да се приема в умерени количества. Резултатите от изследването ни показват, че оптималният вариант за използването му е два пъти седмично. Всичко друго носи риск, казва Айерс.

Той препоръчва да се приемат наред с продуктите от кокосовите орехи много зеленчуци и риба. Така ефектът от наситените мазнини ще бъде намален, а диетата ще бъде здравословна. Най-важната му препоръка обаче е в никакъв случай да не се поддаваме на истерии по поредната добила популярност суперхрана.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5
51
40
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати