Храни и напитки с изненадващо много захар

Бутилираните смутита понякога съдържат много захар

Консумацията на захар в големи количества е наистина лоша за здравето. Свързано е със затлъстяване, сърдечни заболявания, диабет и рак.

Много хора се опитват да сведат приема на захар до минимум. Но това може да се окаже трудно, тъй като не са малко храните с изненадващо много захар.

Американската сърдечна асоциация препоръчва жените да приемат до 24 г захар на ден, а мъжете да сведат приема до 36 г. Но повечето хора ядат много повече.

Ето 18 храни и напитки с много захар. Вероятно списъкът ще ви изненада, тъй като много тях се считат за диетични храни.

Нискомаслено кисело мляко

Към нискомасленото кисело мляко се добавя захар, за да се подобри вкусът. В някои марки количеството е над 40 г.

Барбекю сос

Барбекю сосът е подсладен с много захар

Сосът за барбекю е вкусен, но може да съдържа до 40% захар. Затова четете внимателно етикетите.

Кетчуп

Кетчупът е сред най-популярните сосове в света. Но бъдете внимателни с него, защото една супена лъжица кетчуп съдържа чаена лъжица захар.

Плодов сок

Обикновено са нужни много плодове, за да се получи чаша сок. Това води до лесен прием на много калории. А много от соковете, които купуваме, съдържат големи количества добавена захар.

Сос за спагети

Сосъст за спагети е калоричен заради многото захар

Добавената захар често се крие в храни, които не считаме за сладки. Така е и със соса за спагети. Направете си сами или четете внимателно етикета, ако решите да вземете готов.

Напитки за трениращи

Спортните напитки са висококалорични, защото трябва да дават енергия на елитните спортисти. Обикновено в 500 мл има 32 г захар.

Шоколадово мляко

Шоколадовото мляко съдържа много захар, обикновено 2 чаени лъжички на 200 мл. То е сред напитките с много захар.

Мюсли

Зърнените храни са с изненадващо количество на захар

Мюслите често се предлагат като здравословна храна, но са богати на калории и захар. Често 100 г съдържат 6 ч. л. захар.

Инстантно кафе

Полуготовите кафета са много популярни, но могат да съдържат зашеметяващи количества захар.

Студен чай

Студеният чай е обичана напитка, но в предлаганите в търговските вериги чайове може да има много захар. Често в 330 мл студен чай има 33 г.

Протеинов бар

При избора на протеинови блокчета четете етикета. Някои съдържат по 30 г захар, което ги прави равни с бонбоните. Те също могат да са сред храните с много захар.

Витаминозни напитки

Напитките за фитнес също могат да съдържат много захар

Обогатената с витамини и минерали вода се предлага на пазара като здравословна напитка. Въпреки това в нея има много добавена захар. Обикновено в една бутилка има 32 г захар.

Полуготови супи

Супите от пресни съставки са много полезни. Но полуготовите и разтворимите съдържат много захари.

Консервирани плодове

Консервираните плодове съдържат не само естествените си захари, но и добавени.

Печен боб

250 г печен консервиран боб обикновено съдържа 5 ч.л. захар, и така той се превръща в храна с високо съдържание на захар.

Смутита

Печеният боб от консерва може да съдържа захар в големи количества

Прясното смути може да е полезно. Но в бутилираните често се добавят сладки съставки, което може да доведе до наличието на 96 г захар в порция.

Зърнени закуски

Някои зърнени закуски са силно подсладени. В порция от 30 г може да се съдържат 12 г захар.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари