Регулиране на кръвното налягане по естествен начин

Регулиране на високото кръвно налягане може да се регулира по естествен начин

Промените в кръвното налягане могат да бъдат проблем. Докато ниското кръвно налягане често не е обезпокоително, високото може да доведе до съществени усложнения. Има редица лекарства, които могат да помогнат за решаване на проблема, но много от тях имат странични ефекти.

Ако състоянието ви позволява, най-хубавото е да пристъпите към регулиране кръвното налягане по естествен начин. Тук обаче е важно да се отбележи, че трябва да правите това само след консултация с вашия лекар, особено ако имате сърдечни проблеми.

Начинът на живот играе важна роля в лечението на високо кръвно налягане. Ако успешно контролирате кръвното си налягане със здравословен начин на живот, може да избегнете, забавите или намалите нуждата от медикаменти.

Кръвното налягане често се увеличава с покачване на теглото. Наднорменото тегло също може да доведе до сънна апнея, което допълнително повишава кръвното налягане. Загубата на тегло е една от най-ефективните промени в начина на живот за нормализиране на кръвното налягане. Загубата и на малко килограми, ако сте с наднормено тегло или затлъстяване, може да ви помогне да намалите кръвното налягане.

Редовната физическа активност – 150 минути седмично или около 30 минути пет дни от седмицата, може да понижи кръвното налягане с около 5 до 8 mm Hg. Важно е да бъдете последователни, защото ако спрете да тренирате, кръвното ви налягане може да се повиши отново. Не спирайте да се движите и всеки ден извършвате лека физическа активност. Движението е важно за общото здравословно състояние и оказва сериозно влияние върху кръвното налягане.

Здравословната диета е сигурен начин за регулиране на кръвното налягане

Придържането към диета при високо кръвно налягане, която е богата на пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и нискомаслени млечни продукти и здравословни мазнини, може да понижи кръвното налягане. Яжте повече богати на калий храни като банани. Калият е важен минерал, който помага на тялото да се отърве от излишния натрий и да облекчи натиска върху кръвоносните съдове.

Ако страдате от високо кръвно налягане, най-добре обърнете внимание на телесното си тегло. Именно излишните килограми са сред основните рискови фактори за повишаване на кръвното и развиване на хипертония.

Дори и малкото намаление на солта във вашия хранителен режим може да подобри здравето на сърцето и да намали кръвното налягане с около 5 до 6 mm Hg. Ефектът от приема на натрий върху кръвното налягане варира в различните групи хора. Като цяло, постарайте се да ограничите натрия до 2300 милиграма на ден или по-малко. По-ниският дневен прием на натрий от 1500 мг е идеален за повечето възрастни.

Всяка цигара, която пушите, повишава кръвното налягане за много минути. Спирането на цигарите помага да се върнете към нормално кръвно налягане. Отказването от тютюнопушенето може да намали риска от сърдечни заболявания и да подобри цялостното ви здраве.

Заменете обикновеното кафе с безкофеиново. Доказано е, че кофеинът влияе негативно върху кръвното налягане, като го повишава. Прекаляването с кафето причинява треперене, сърцебиене и други проблеми, които могат да се избегнат, ако се пие безкофеиново кафе.

Пийте повече чай. Избягвайте черния, защото в него има сериозно количество кофеин, но спокойно може да приемате леко подсладени билкови чайове. Сред най-добрите при високо кръвно налягане е чаят от хибискус. Ако се приема в период на няколко седмици, кръвното налягане спада задължително.

Приемайте прясно изцеден сок от червено цвекло. Той е отлично средство за борба с високото кръвно, защото цвеклото съдържа ценни витамини и минерали, които се отразяват положително на целия организъм. Помага и при умора и понижен имунитет. Може да се смеси с друг вид пресен сок, ако вкусът му е прекалено натрапчив.

Хроничният стрес също може да допринесе за високо кръвно налягане. Точно затова потърсете техники, с които да нормализирате нивата на кръвното наляга, например йога и медитация.

Много важно за регулирането на кръвното налягане е правилното дишане. Дълбокото вдишване и издишване вършат чудеса с тялото, защо не само намаляват хормоните на стреса в кръвта, но и намаляват кръвното. Поемайте дълбоко въздух докато усетите как се изпълват белите дробове. Издишвайте бавно и се опитвайте да не мислите за нищо друго в този момент. Така тялото се насища с кислород, а умът се успокоява.

Релаксът с музика е отличен начин за намаляване на кръвното. Отделяте по 20-30 минути на ден, в които си пускайте тиха и успокояваща музика. Само след седмица ще забележите колко по-добре се чувствате. Бъдете търпеливи и последователни.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати