Регулиране на кръвното налягане по естествен начин

Регулиране на високото кръвно налягане може да се регулира по естествен начин

Промените в кръвното налягане могат да бъдат проблем. Докато ниското кръвно налягане често не е обезпокоително, високото може да доведе до съществени усложнения. Има редица лекарства, които могат да помогнат за решаване на проблема, но много от тях имат странични ефекти.

Ако състоянието ви позволява, най-хубавото е да пристъпите към регулиране кръвното налягане по естествен начин. Тук обаче е важно да се отбележи, че трябва да правите това само след консултация с вашия лекар, особено ако имате сърдечни проблеми.

Начинът на живот играе важна роля в лечението на високо кръвно налягане. Ако успешно контролирате кръвното си налягане със здравословен начин на живот, може да избегнете, забавите или намалите нуждата от медикаменти.

Кръвното налягане често се увеличава с покачване на теглото. Наднорменото тегло също може да доведе до сънна апнея, което допълнително повишава кръвното налягане. Загубата на тегло е една от най-ефективните промени в начина на живот за нормализиране на кръвното налягане. Загубата и на малко килограми, ако сте с наднормено тегло или затлъстяване, може да ви помогне да намалите кръвното налягане.

Редовната физическа активност – 150 минути седмично или около 30 минути пет дни от седмицата, може да понижи кръвното налягане с около 5 до 8 mm Hg. Важно е да бъдете последователни, защото ако спрете да тренирате, кръвното ви налягане може да се повиши отново.

Здравословната диета е сигурен начин за регулиране на кръвното налягане

Придържането към диета при високо кръвно налягане, която е богата на пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и нискомаслени млечни продукти и здравословни мазнини, може да понижи кръвното налягане. Яжте повече богати на калий храни като банани. Калият е важен минерал, който помага на тялото да се отърве от излишния натрий и да облекчи натиска върху кръвоносните съдове.

Дори и малкото намаление на солта във вашия хранителен режим може да подобри здравето на сърцето и да намали кръвното налягане с около 5 до 6 mm Hg. Ефектът от приема на натрий върху кръвното налягане варира в различните групи хора. Като цяло, постарайте се да ограничите натрия до 2300 милиграма на ден или по-малко. По-ниският дневен прием на натрий от 1500 мг е идеален за повечето възрастни.

Всяка цигара, която пушите, повишава кръвното налягане за много минути. Спирането на цигарите помага да се върнете към нормално кръвно налягане. Отказването от тютюнопушенето може да намали риска от сърдечни заболявания и да подобри цялостното ви здраве.

Хроничният стрес също може да допринесе за високо кръвно налягане. Точно затова потърсете техники, с които да нормализирате нивата на кръвното наляга, например йога и медитация.

Други съвети за контролиране на кръвното налягане разгледайте и тези статии:

- Съвети при проблеми с кръвното

- Колко трябва да е кръвното налягане

- Рязко вдигане и сваляне на кръвното

- Свалете кръвното без лекарства

- Как да разбера дали имам високо кръвно

- Близки граници на кръвното

- Полезни храни при високо кръвно

- Полезни продукти за хората с високо кръвно

- Понижете кръвното по естествен начин

- Алтернативно лечение на високото кръвно

- Хомеопатия при високо кръвно

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари