Лечебна гимнастика за болки в кръста

Болките в кръста могат да са много силни
3 броя маски с клапан и антибактериален слой-24%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя маски с клапан и антибактериален слой
28.80 лв.
22.00 лв.
Виж ››

Болките в кръста могат да прераснат в сериозен здравословен проблем, ако не се вземат под внимание. Тя може да се появи както вследствие на прекалено натоварване в тази област, така и при заседнал начин на живот.

Това е чувствителна зона, с която трябва да се отнасяте внимателно – нито да активизирате, нито да отпускате прекалено. И двете крайности могат да доведат до проблеми.

В случай че сте се сблъскали в този дискомфорт, ви предлагаме няколко упражнения за облекчаване на болки в кръста. Те представляват леко разтягане, лечебна гимнастика, която може да правите вкъщи.

Първо упражнение:

Упражненията помагат при болки в кръста

Легнете по гръб, изпънете левия си крак напред и нагоре, като го обхванете с ръце в областта на коляното. Нека десният крак бъде свит в коляното. Леко придърпайте изпънатия крак към себе си и останете в тази позиция за 30 секунди. Направете разтягането по 2 пъти за двата крака и ще почувствате отпускане на болките в кръста.

Второ упражнение:

Докато отново сте легнали по гръб, сгънете и двата крака в коленете. Хванете левия крак и го придърпайте към себе си. Задръжте за около 20-30 секунди и върнете в изходна позиция. Направете отново 2 пъти за двата крака.

Трето упражнение:

Преминете към упражнение, тип леко завъртане. Легнете по гръб, изпънете дясната ръка, образувайки ъгъл 90 градуса с тялото, изпънете левия крак, а с десния се опитайте да докоснете лявата ръка или поне да го доближите възможно най-много към нея. Ще се получи леко увъртане. Отново повторете два пъти за всеки крак.

Четвърто упражнение:

Легнете по гръб със свити в коленете крака. Кръстосайте долната част (петата) на десния върху левия крак. Леко повдигнете левия крак към себе си и задръжте за 20-30 секунди. Сменете краката и повторете отново.

Пето упражнение:

Лечебната гимнастика е полезна при болки в кръста

Легнете настрани със свити в коленете крака. Ако първо легнете на дясно, хванете левия си крак в глезена и придърпайте към гърба. Задръжте за около 20-30 секунди и отпуснете. Повторете упражнението и за лявата страна.

Шесто упражнение:

Застанете на дясно коляно на пода, докато се подпирате на левия си крак. Изпънете десния крак леко назад и задръжте така за 30 секунди. След това сменете коленете.

Може да правите упражненията по няколко пъти седмично, за да се застраховате срещу силни болки в кръста или за притъпяване на такава. Правете ги внимателно и ще се почувствате по-отпуснати и облекчени.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати