Пет храни, подобряващи паметта

Храни за подобряване на паметта

За да функционира нормално нашето тяло, то се нуждае от балансирано хранене. Това важи и за пълната активност на мозъчните клетки, които са неизменна част от нашия организъм.

Тези пет храни засилват паметта, повишават настроението и дори подобряват концентрацията. Вижте какво да ядете за добра памет!

Розмарин

Розмаринът е богат източник на антиоксиданти и карнозна киселина, разширяващ мозъчната съдова тъкан. Проучванията показват, че дори и аромата на розмарин може да подобри паметта.

Тлъста риба

За добра памет яжте херинга

Омега-3 киселините се намират в сьомгата, скумрията и херинга, които намаляват холестерола и имат благоприятен ефект върху мозъчните съдове. Рибата съдържа и йод, който подобрява работата на мозъка.

Броколи

Отличен източник на витамин К и магнезий, които подобряват мозъчната функция. Съдържа още бор, липсата на който води до намаляване на мозъчната активност.

Моркови

Морковите забавят стареенето на организма, включително и мозъка. Веществото лутеолин, съдържащо се в морковите, помага за борбата с преждевременната смърт на клетките, отговорни за паметта.

Орехите за полезна храна за мозъка и паметта

Орехи

На практика всички тези продукти съдържат активното вещество- лутеолин. Той намалява възпалението в мозъка, причинено от възрастта и отрицателните външни фактори. Орехите са сред най-полезните храни за добра памет.

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари