Как да спортувате, ако имате анемия

спортуване с анемия

Погрешно е схващането, че хората с анемия не могат да спортуват и да се упражняват. Ако страдате от състоянието, има начини за безопасно включване на упражненията в начина ви на живот.

Анемията води до по-ниски нива на кислород в организма, което може да направи тренирането по-предизвикателно. Това е довело до погрешното убеждение, че не трябва да правите никакви упражнения, ако сте анемични. Друго погрешно схващане е, че професионалните спортисти не страдат от анемия. Последните изследвания сочат, че много спортисти имат желязодефицитна анемия заради липсата на желязо в диетата.

Има много начини за загуба на желязо. Недостигът му може да бъде риск за професионалните спортисти, особено за тези, чиито спортове са свързани с голяма издръжливост. Бегачите на дълги разстояния например често страдат от хемолиза на ходилата – унищожаване на червените кръвни клетки в ходилата поради постоянното въздействие. Спортистите могат да губят желязо и чрез потене или малки кръвоизливи през храносмилателния тракт. Жените могат да са по-склонни към анемия заради менструацията.

Хората, които страдат от анемия, е добре да тренират заради ползите за здравето, които носят упражненията. Едно от предимствата на аеробните упражнения е, че помагат да се достави кислород на тялото. Тренирането с анемия не трябва да е трудно, особено ако намерите дейности, които не източват цялата енергия.

Ето и няколко съвета за безопасни упражнения, ако страдате от анемия или недостиг на желязо.

Опознайте тялото си

Трябва да знаете кога сте преуморени, като следите сърцето си по време на упражнения и на почивка. Бързо увеличаващият се пулс може да е знак, че се пресилвате и трябва да починете. Разберете нивата си на натоварване и кога усещате необичайна умора. Ако усещате болки в гърдите, затруднено дишане или анормално сърцебиене, трябва да се консултирате с лекаря си, преди да продължите да тренирате.

Започнете бавно и за кратко

спортуване

Не трябва да се впускате в тренировки на големи дистанции или с висока интензивност. Започнете леко, като включите разходки и йога в тренировъчния си режим. Надграждайте според възможностите си.

Първо говорете с лекаря си

Не започвайте тренировки, преди да говорите с лекаря си, ако имате съществуващо заболяване. Обсъдете намеренията си с лекаря и се придържайте към предписания план за лечение. Консултирайте се и при необичайно ниво на умора или нежелани симптоми.

Направете си график

Упражнявайте се по това време на деня, през което имате най-много енергия. То варира от човек на човек. Като тренирате, когато енергийните ви нива са върхови, нивата на кислород ще бъдат най-високи и няма да изпитате умора толкова бързо.

Не забравяйте възстановяването

Ако страдате от анемия, може да развиете лактатна ацидоза. Това е състояние, при което млечната киселина се натрупва в кръвния поток по-бързо, отколкото може да бъде отстранена. Известно е, че млечната киселина в кръвообращението причинява мускулна умора и болки. Имайте предвид, че няма да се възстановявате толкова бързо, колкото хора без анемия, а и че сковаността на мускулите може да продължи по-дълго. Планирайте тренировките си така, че да имате достатъчно време между тях за възстановяване.

Помислете за храната

Ако страдате от желязодефицитна анемия, регулирането на диетата ви може да е от полза за тренировките ви. Включете източници на желязо и витамин В12 като спанак, яйца, стриди, говеждо, свинско, леща. Витамин С, на който са богати много плодове и зеленчуци, помага за усвояване на желязото, когато богатите на двете вещества храни се комбинират.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати