Как и с какво да нахраним правилно мозъка

храни за мозъка

Днес, всеки който се интересува, получава огромно количество информация, за това как да развие и укрепи мозъка си. За тази цел има специални треньори, упражнения, ръководства и обучения. Тези методи дават своите резултати, като да подобрите паметта си, научите се да четете по-бързо или успешно да разпределяте вниманието си.

Този метод на функционално обучение е доста придирчив към енергийните възможности на мозъка. С други думи чрез трениране на това или онова умение, ние изразходваме енергията на мозъка, която му е необходима за поддържане в добър тонус.

Спомнете си за това какво е чувството, когато след дълъг период безразборно хранене внезапно осъзнаете – че вече не можете да живеете по този начин и отивате на тренировки. Един организъм, който не е очаквал такъв обрат, вече е приспособен към щастлив начин на живот. Започва да се изисква повече енергия (особено в началото на тренировките), за да се възстанови балансаът. Необходим е повече сън, повече храна или и двете.

А какво да кажем за мозъка, как е той? Когато предявяваме по-високи изисквания към нашия ценен приятел, трябва да сме готови да му дадем нужното.

Няколко прости съвета, дадени по-долу, ще ви разкажат как можете да угаждате на мозъка и да удължите живота му.

сънят е важен за мозъка

РЕЖИМ – Да, за нас е по-лесно да разпределяме енергийните си ресурси, ако сме наясно кога, къде, какво и колко ще направим.

СЪН – Изключително важен за мозъка: за един възрастен е нормално да спи поне 6 часа на ден (това е минимално), а съвсем нормално е 6-9 часа. Не бива обаче да се мисли, че колкото повече, толкова по-добре, редовният сън за повече от 9 часа вече е хиперсомния, това означава че нещо е сбъркано в тялото.

ХРАНА – Нито един орган не абсорбира кръвната глюкоза с такава скорост и в такива количества, както мозъкът. До 70% от глюкозата, отделяна в кръвта от черния дроб, се абсорбира от мозъка. Ето защо, при стресова ситуация, трябва внимателно да следите храненето си, например – не трябва да приемате строга диета по време на тежки периоди.

КИСЛОРОД – За да използваме глюкоза, а именно за да я окислим, нашият мозък се нуждае от кислород. Затова баналното ядене на шоколад в задушна стая е радост за мозъка. Ходенето на чист въздух, редовното проветряване и дихателните упражнения са нашите истински приятели, ако искаме нервната ни система да е здрава.

тренировките помагат за здравето на мозъка

АКТИВНОСТ – Нашият мозък осигурява не само интелектуална дейност, но и всякаква друга. Следователно, когато спортуваме и нашият мозък спортува. През това време, за разлика от умствената работа, се задействат и други зони. По време на физическа активност в тялото възникват куп процеси, всеки от които се занимава с мозъка. По специално, активирането на кръвоносната система допринася не само приток на кръв в мозъчните съдове, но също така и за потока на цереброспиналната течност в него, което му помага да бъде в добра форма.

УМЕРЕНОСТ – Този елемент има нещо обща с РЕЖИМА, защото призовава да се помисли за времето, което посвещаваме на тази или онази дейност. Всички сме чували, че „ колкото повече обучаваш мозъка – толкова по-добре“, „мозъкът се нуждае от постоянно натоварване, за да не останеш глупав“. Всички тези твърдения са верни и уместни, но едно трябва да се има предвид: всяка работа на мозъчните клетки ускорява метаболизма в тях, а всеки метаболизъм означава неговите отпадъци.

В мозъчните клетки това са фрагменти от протеини, които се изхвърлят в междуклетъчното пространство и се почистват през нощта от цереброспиналната течност. Ако интензивно се използва някакъв участък от мозъка, съответно се натрупва повече „боклук“, преведено на разбираем език – ако искате да използвате мозъка си интензивно уверете се, че има нормално количество сън и упражнения. Седейки на една и съща работа ден и нощ – това не тренира мозъка а обратното, те отслабват умствената дейност.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати