Подуване на краката в глезените

Подути крака

Подуването на краката и глезените са често срещан симптом особено в топлите летни дни. Това е вид оток, от който страдат много жени, а понякога и мъже. При това състояние течностите проникват с лекота в междуклетъчното пространство и се събират там.

Най-честата причина са високите температури, като те се отразяват основно на хората със съдови проблеми. Подуването на краката в глезените се наблюдава най-вече през прехода между пролет и лято, когато все още се ходи със затворени обувки. А те затрудняват кръвообращението.

Отоци се получават при продължително седене или стоене, както и при по-продължителна физическа дейност. Състоянието създава дискомфорт и се затруднява ходенето.

Други причини за подутите глезени могат да са хормонотерапия, виско кръвно налягане и прием на медикаменти за понижаването му, сърдечно-съдови заболявания, стероиди, антидепресанти, бъбречни заболявания, диабет, чернодробни и ендокринни заболявания, бременност, травми в областта на глезена и подбедрицата.

Отоците на краката често се среща при абсолютно здрави хора. Тогава те са свързани с излишното приемане на вода и соли. В горещо време човек ожаднява бързо и утолява жаждата с голямо количество течности. Те постъпват в кръвта, но се случва така, че невинаги успяват да бъдат изхвърлени от тялото с потта и урината.

От друга страна, с храната постъпват и значителни количества соли, а те имат свойството да задържат течности в тялото. В един момент сърцето се затормозява с по-голямото количество кръв и тя започва да се застоява. Отначало този застой е в най-отдалеченото от него място – долните крайници.

Облекчение на подути глезени

Движението помага за облекчаване на подути глезени

На първо време е необходимо да се намали консумацията на течности, особено газирани напитки и алкохол.

Ежедневни упражнения, ходене, спортуване са добро решение за предотвратяване на отоците. Ако поради някакви причини е наложително да седите продължително време, опитайте на всеки кръгъл час да ставате и да правите леки упражнения, за да се стимулирате притока на кръв.

Когато си почиваме и сме в легнало положение, е добре краката да са повдигнати над нивото на тялото. Избягвайте да носите тесни обувки и обувки с високи токове в големите горещини.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари