Как да се справим с депресията без лекарства

Депресия

Депресията не е просто състояние, в което сте тъжни или отпаднали – депресията е психично заболяване, което е сред най-често срещаните. За да ви бъде поставена тази диагноза, трябва да имате симптоми за по-дълъг период от време – ежедневно или почти ежедневно в рамките на повече от месец или за две седмици, ако имате депресивен епизод.

А симптомите – лошо настроение, проблеми със съня – прекалено малко или прекалено много сън, загуба на интерес или мотивация, вина, нереалистично виждане за нас или силна безпричинна вина.

Може да забележите и внезапен спад в енергията си, лоша концентрация, раздразнителност, панически атаки. В особено тежките форми на депресията може дори да имате самоубийствени мисли или желания да се самонараните.

Важно е да търсите помощ и начин за справяне не само в моментите, в които депресията ви е толкова тежка, че имате желание да се самонараните – нелекувано, това състояние сериозно влошава начина ви на живот и е доказано, че може да доведе и до други заболявания. В някои случаи антидепресантите са решение. Ако не искате да прибягвате до тях, можете да опитате лечение на депресията без лекарства.

Един от тях – намерете си цел. Дори когато сте изгубили мотивация, важно е да имате стремеж. Изпълняването на желанията ви ще ви накара да се чувствате по-добре. Не е добре те да бъдат особено големи, нито пък да градите грандиозни планове за бъдещето си. Напротив, изберете простички цели, които ще ви дадат усещането, че успявате.

Тренирайте. Доказано – тренировките балансират нивата на серотонин и допамин в мозъка ни. Именно техният дисбаланс води до депресия или други психически състояния.

Тренировките помагат за лечение на депресията без лекарства

Хормони на щастието се отделят и веднага след спорт, и в дългосрочен план. Променете и начина си на хранене – здравословната диета ще ви набави липсващи витамини и минерали, които също могат да имат вина за влошаване на депресията ви.

Подобрете съня си. Мозъкът се възстановява най-добре именно благодарение на него. Важно е да му дадете време да се възстанови и да се опитате да направите всичко, за да му дадете време за почивка.

Ако не можете да спите, опитайте с чаша чай от лайка или горещ душ и ароматерапия с лавандула преди да се отправите към леглото. Ако ви е трудно да се събудите – опитайте да спазвате точен график. Така тялото ви ще влезе в правилния си биологичен ритъм.

Има и естествени антидепресанти, с които може да си помогнете. Такива са тъмният шоколад, който е богат на магнезий; яйцата; сьомгата и зехтинът. Можете да прибегнете и до билки – подходящи за справяне с депресията са ментата, коренът от валериана, лайката, маточината.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати