Защо менструацията винаги е съпътствана от стомашен дискомфорт?

менструални болки и болки в стомаха

Спазмите и хормоналните проблеми са често срещани неразположения по време на менструация. Диарията и стомашните болки обаче могат да са индикация за други проблеми.

Повечето жени изпитват дискомфорт преди, по време и след месечния си цикъл. Това е нещо неприятно, но и обичайно. Ако симптомите включват диария, запек, газове или други храносмилателни смущения, би могло да става дума за заболяване, свързано със синдрома на раздразненото черво. Това състояние се влошава значително по време на менструацията, защото тогава органите са много по-чувствителни.

Повечето дами изпиват смущения като подуване на корема или подобен дискомфорт. До известна степен това се дължи на нивата на прогестерон, които се повишават значително след овулация.

Важно е да се отбележи, че дамите с болезнена менструация нямат по-високи нива на хормоните. Те просто са по-чувствителни към всякакъв вид неразположености и болезнени стимули.

Проучване, в което специалистите разглеждат различията между половете и влиянието на синдрома на раздразненото черво върху тях, става ясно, че това състояние е по-характерно за жените и то при тези, които изпитват по-силно изразени колебания в хормоналните нива.

менструация

В изследването са взели участие 253 жени, които все още не са били в менопауза и 252 мъже на възраст под 50 години. След редица процедури, специалистите стигат до извода, че това заболяване е по-често срещане при жените, отколкото при мъжете.

Как да се справите с болката и дискомфорта от синдрома на раздразненото черво по време на менструация?

Истината е, че никой не знае, тъй като не е известно какво причинява тази болка. Обикновено дамите прибягват до закупуването на определени лекарства, които облекчават болката и успокояват стомаха за известно време. Промяната на хранителния режим също би могла да доведе до положителни резултати в това отношение.

Спазването на диета е препоръчително, ако човек страда от синдрома на раздразненото черво, защото именно в храната се крие ключът към успокояването на стомашния дискомфорт. Хубаво е да се избягват мазни храни, зеле, боб, лук, грах, леща, сосове, суши, авокадо, цитруси, зърнени храни, бира, кисело мляко и други храни, които образуват газове.

За естествено успокоение и подпомагане процеса на храносмилане се препоръчва ментово олио и джинджифил.

Все пак, преди да предприемете каквито и да било мерки, се консултирайте с вашия лекар.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари