Как да да облекчим болките по време на месечния цикъл

Менструални болки

Менструацията е естествен период от месеца за всяка жена. Често обаче те могат да се превърнат в истински кошмар – заради болката. При някои съвсем лека, при други изключително силна, крампите се дължат на съкращенията на гладката мускулатура на матката, както и на отделянето на неоплодената яйцеклетка от яйчниците, която се образува по време на овулация. В този ред на мисли, болката може да е естествена, но не е нещо, което трябва да търпим. Как да облекчим менструалните болки?

Приемайте повече течности

Но не наведнъж, а по малко и на често. Ако сте дехидратирани, вероятно крампите ви допълнително ще се засилят. Водата е полезна за целия организъм, така че я приемайте по всяко време от месеца.

Внимавайте с диетата

Диета при менструални болки

Може да бленувате за шоколад и чипс, но за ваше добро ги ограничете преди и по време на месечния цикъл. Тези храни увеличават възпалението в тялото и по този начин засилват и болката. Препоръчително е да хапвате храни с противовъзпалителни свойства, като например череши, боровинки, домати. Яжте и достатъчно белтъчини и продукти, богати на калций и омега-3 мастни киселини. Избягвайте продукти, за които знаете, че водят до подуване при вас, защото това ще засили болката.

Пийте кафе

Не е случайно, че кофеинът често присъства в болкоуспокояващите лекарства, насочени към облекчение на менструалните болки. Кофеинът доказано повлиява неприятното усещане по време на цикъл, затова 1-2 чаши кафе на ден със сигурност ще подобрят състоянието ви.

Магнезий

Някога имали ли сте крампи в прасците? Спомнете си лекарската препоръка: магнезий. Това важи за болките, предизвикани от крампи където и да е в тялото. Както вече казахме, и менструалните се дължат на контракции. Затова магнезият повлиява особено добре. Можете да го приемате под формата на добавка или да си го набавяте през храната. Добри източници на магнезий са ядките, бобът, спанакът.

Движете се

Движението помага при менструални болки

Може би това е последното, което искате да правите, когато ви боли. Но е доказано – активното спортуване или раздвижване води до безболезнена менструация. Движете се не само докато трае месечният ви цикъл, а през цялото време. Добрите резултати ще видите с времето.

Ако нищо не помага, приемайте медикаменти. Изберете възможно най-леките, които ви действат, съобразено с индивидуалните ви особености. Ако имате болен стомах, например, ибупрофен не би бил подходящ за вас. Консултирайте се с гинеколога си – той ще ви препоръча лечение, което ще облекчи менструалните болки. Ако болките се променят или станат прекалено силни, препоръките са да минете през профилактичен преглед, за да сте сигурни, че всички в тялото ви е наред.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати