Зеленият чай и неговото благоприятно действие върху съня

Зелен чай

В последните години зеленият чай се превърна в основен компонент на съвременната тенденция за здравословен начин на живот. Това се дължи на полезните свойства, съдържащи се в него и благоприятният му ефект върху човешкото тяло.

Ползи от зеления чай за здравето

Тази напитка се смята се за изключително здравословна и полезна. Зеленият чай помага за предотвратяване и потискане на различни здравословни проблеми.

Според редица изследвания редовната консумация на зелен чай допринася за дълголетието и невероятната жизненост на някои азиатски народи. Постоянната, но умерена консумация на тази напитка подобрява цялостното състояние на организма. Благодарение на добрата комбинация от много полезни и ценни хранителни вещества, зеленият чай е истински еликсир на живота.

Известно е, че в зеления чай се съдържа значително количество флавониди и катехини, които са отговорни за невероятните здравословни ефекти на зеления чай. Той е богат на антиоксиданти и помага на тялото да се освободи от нежеланите и отпадъчни материали.

Консумацията на зелен чай е полезна

Зеленият чай се бори със свободни радикали и засилва защитната система на тялото. Ежедневната консумация на тази напитка (в някои случаи се препоръчва безкофеинов зелен чай) предотвратява сърдечно-съдови заболявания и помага при проблеми с висок холестерол и високо кръвно налягане. Освен това нормализира кръвната захар, улеснява храносмилането, възстановява мускулите и други тъкани, подобрява метаболизма и дори помага при отслабване.

Успокояващ зелен чай за по-добър сън

Може би ще се изненадате да научите, че зеленият чай преди сън действа благоприятно на спането.

Подобно на кафето, така и този вид чай има освежаващ и ободрителен ефект. От друга страна обаче, ако се консумира правилно и умерено, тази невероятна натурална напитка, не само подобрява цялостното здравословно състояние на тялото, но и осигурява сладки и спокойни сънища.

Скорошно научно проучване доказа, че наред с млякото и други успокояващи напитки, зеленият чай също е подходящ за консумация преди лягане.

Аминокиселината Л-теанин, открита в него, подобрява качеството на съня и осигурява отлично психическо възстановяване за една нощ. Добрата почивка през нощта логично води до освежен и по-фокусиран ум сутрин.

Зеленият чай помага на съня

Друга причина да пиете зелен чай преди лягане е невероятният му ефект върху човешкия метаболизъм. Той подпомага изгарянето на повече калории и елиминирането на ненужни материали в тялото.

Освен това зеленият чай съдържа незначително количество калории. Пълен е с ценни и полезни вещества, които влияят на качеството на съня и цялостните функции на тялото без риск от наддаване на тегло.

Имайте предвид обаче, че съдържанието на кофеин в него не бива да се пренебрегва. Затова преди сън изберете безкофеинов зелен чай, за да получите най-доброто от тази древна мощна и релаксираща натурална напитка.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати