Навици, които ще ни предпазят от диабет тип 2

Диабет
3 броя маски с клапан и антибактериален слой-23%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя маски с клапан и антибактериален слой
28.80 лв.
22.18 лв.
Виж ››

Диабет тип 2 е сериозно състояние, а процентът на хората, засегнати от него, расте ежедневно. Въпреки че има и наследствени фактори, които няма как да контролирате и които могат да увеличат риска от това заболяване, има как да работите върху превенция.

1. Пийте повече кафе

Вашата мания за кафе всъщност може да ви бъде от голяма полза. В едно проучване от 2012 г. е установено, че хората които консумират повече кафе имат 50% по-нисък риск от развитие на диабет тип 2. А това е така, защото кафето съдържа съединения, които инхибират hIAPP (вещество, което може да доведе до диабет тип 2).

2. Стойте далеч от подсладените напитки

Подсладени напитки

Един лесен начин за предпазване от диабет, е, като замените подсладените напитки с вода. Доказано е, че всяка чаша подсладена напитка, която изпивате, повишава риска от диабет тип 2 с 20%.

3. Пиене на алкохол в умерени количества

Не е нужно да се отказвате от алкохола, ако искате да се предпазите от диабет. Всъщност един анализ от 2005 г. установява, че хората които консумират алкохол в умерени количества, намаляват риска от развитие на диабет с 30%.

4. Яжте боровинки

Боровинките са здравословни

Един вкусен начин за предпазване от диабет е, като консумирате боровинки. През 2013 г. изследователите от Харвардската школа по обществено здраве направиха откритие, което доказва, че хората които ядат по две порции боровинки всяка седмица, понижават риска от диабет с 23%.

5. Ограничете използването на вода за уста

Понякога поглъщането на вода за уста преди лягане може да се окаже полезно за венците ви, но не и за останалата част от тялото ви. Изследване, проведено през 2017 г., е установило, че водата за уста повишава риска от диабет с 55%. Водата за уста съдържа антибактериални съставки, които влияят на образуването на азотен оксид, който може да доведе до метаболитни нарушения като диабет.

6. Тренирайте

Тренирането помага за предпазване от диабет

Вероятно вече сте го чували и преди, но все пак си струва да се повтори. Умереното физическо натоварване намалява риска от диабет тип 2 с 23%.

7. Ходете редовно на лекар

Някои от най-честите симптоми на диабет тип 2 ни съпътстват в ежедневието и често пренебрегваме. Такива са: умора, замъглено зрение и често уриниране. Затова е добре да се консултирате с вашия лекар поне веднъж или два пъти годишно, за да сте сигурни, че нивото на кръвната ви захар е в норма.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати