Съвети за здраве, с които да избегнете диабета

захарта увеличава риска от диабет

Диабетът е заболяване, което засяга милиони хора по света. Неконтролираните случаи могат да причинят слепота, бъбречна недостатъчност, сърдечни заболявания и други.

Преди диагностицирането на диабета има период, в който нивата на кръвната захар са високи, но не до толкова че да бъдат диагностицирани като диабет. Това състояние е по-известно като предиабет.

За щастие, преминаването от предиабет към диабет не е неизбежно.

Въпреки че има фактори, които не можете да промените, като гени, възраст или начин на живот в миналото, все пак има много действия, които можете да предприемете, за да намалите риска от диабет.

Намалете консумацията на захар и рафинирани въглехидрати

Консумацията на захарни изделия и рафинирани въглехидрати може да ви поведе по бързия път към диабета. Вашето тяло разгражда много бързо тези храни на малки захарни молекули, които се абсорбират в кръвта ви, кръвната захар се покачва, а това стимулира панкреаса да произвежда инсулин. При хора с предиабет, клетките на тялото са устойчиви на действието на инсулина, но с течение на времето това може да доведе до прогресивно по-високи нива на кръвна захар.

Много изследвания показват връзката между честата консумация на захар и рафинирани въглехидрати и риска от диабет. Нещо повече, замяната им с храни, които имат по-малък ефект върху кръвната захар, може да помогне за намаляване на риска от диабет.

Физическа активност

тренировката намалява риска от диабет

Редовната физическа активност може да помогне за предотвратяването на диабет. Упражненията увеличават инсулиновата чувствителност на вашите клетки, така че когато тренирате се изисква по-малко инсулин и по този начин се нивата на кръвната захар са под контрол.

Упражненията с умерена интензивност увеличават инсулиновата чувствителност с 51%, а упражненията с висока интензивност с 85%

Пийте вода

Водата е най-естествената напитка, нещо повече, когато консумирате повече вода ще избегнете употребата на напитки с високо съдържание на захар, консерванти и други съмнителни съставки.

Отслабнете, ако сте с наднормено тегло

Въпреки че не всички, които развиват диабет, са с наднормено тегло или затлъстяване, все пак са мнозинство. Загубата дори на малко тегло може да помогне за намаляване на риска от диабет. Едно проучване установи, че за всеки свален килограм, рискът от диабет намалява с 16%.

Откажете пушенето

цигарите са вредни и увеличават риска от диабет

Доказано е, че тютюнопушенето причинява или допринася за много проблеми. В анализа на няколко проучвания е установено, че тютюнопушенето увеличава риска от диабет с 44%.

Спазвайте диета с много ниско съдържание на въглехидрати!

Спазването на кетогенна или друг вид нисковъглехидратна диета може да ви помогне да избегнете диабета. Относно нисковъглехидратните диети е доказано, че понижават нивата на кръвната захар.

Оптимизирайте нивара на витамин D

Витамин D е важен за контрола на кръвната захар. Всъщност проучванията са установили, че хората, които не получават достатъчно витамин D, са подложени на по-голям риск от диабет. Хората с по-високи нива на витамин D имат 43% по-малка вероятност да развият диабет.

Пийте кафе или чай

Въпреки че водата трябва да бъде основната ви напитка, много изследвания показват, че включването на кафе или чай в менюто ви може да помогне да избегнете диабет. Ежедневният прием на кафе или чай намалява риска от диабет с 54 %.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати