Бързото ходене може да подобри здравето ви

Жена ходи бързо
3 броя маски с клапан и антибактериален слой-13%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя маски с клапан и антибактериален слой
28.80 лв.
25.00 лв.
Виж ››

Според 40-годишно проучване, публикувано в JAMA Network Open, скоростта на ходене може да има пряка връзка с вашето здраве и цялостната когнитивна функция на мозъка.

Проучването показва, че колкото по-бавно ходи човек през живота си, толкова повече се повишава риска от преждевременно стареене. Изследването е проведено по специално изработена скала с 19 критерия с 1000 души, родени през една и съща година в Дънидин, Нова Зеландия.

Изследването е продължило през целия им живот, но с особено ударение върху последните две години - 2017-2019г., след навършване на 45-годишна възраст.

Според него, състоянието на белите дробове, зъбите и имунната система също е по-лошо при хората, ходещи бавно.

Според един от учените, участвали в проучването - д-р Расмусен, това, което най-много ги е очаровало, е връзката между скоростта на ходене и когнитивните функции при 3-годишните деца.

Според това, което са открили, скоростта на ходене в ранна детска възраст оказва дългосрочен ефект върху здравето им и в средна възраст. Казано накратко бързото ходене подобрява здравето.

Две жени вървят

Това, което може да се прогнозира след направеното изследване, е колко бързо ще върви един човек на средна възраст според начина, по който ходи като дете.

Също така са отбелязани разлики от 12 точки в коефициента на интелигентност при хора, които вървят със средна скорост на походка от 1, 21 метра в секунда и бързите с 1, 75 метра в секунда.

Д-р Расмусен казва, че скоростта на походката е не само показател за стареене, но и показател за здравето на мозъка през целия живот.

Значение на изследването

За изследователската общественост и особено за тези, които изучават и лекуват мозъка и в частност онези, които се занимават със заболявания като деменция например, това е важно.

И не толкова, защото не са съществували подобни предположения, а защото сега имат база за по-подробни изследвания.

В бъдеще д-р Расмусен и нейните колеги ще задълбочат проучването си и ще се насочат към въпроса кое е първо - бавната походка или пониженото здраве, т.е. дали лошите когнитивни функции причиняват бавната походка или обратното.

Целта им е също така да разширят кръга от учени, които да работят с тях, за да приложат откритието си към съвременните медицински практики.

По този начин ще установят дали и как походката може да бъде използвана като лесен начин за тестване на ефекта от лечение на дадено мозъчно заболяване. За момента са проведени само отделни превантивни тестове при пациенти на средна възраст, при които засега не се забелязват проблеми.

Практическо приложение на изследването

Сигурно се питате какво можете да правите с тази информация. Не е тайна, че навиците оказват влияние на живота ни и на физическите ни функции. Това, което д-р Майкъл Ормсби казва е, че трябва да бъдем физически активни.

И тази физическа активност трябва да започва още в ранна възраст и никога да не спира. Независимо колко сте натоварени, винаги трябва да намирате време да се движите. Едва ли са ви необходими още доказателства за това, че бързата походка подобрява здравето ви.

Много добра идея е да правите упражнения, за да забравите за лекарствата. Прилагането им още в ранните години може да бъде добра превенция срещу определени болести.

Жена прави упражнения за поддържане на добра форма

Подобни тестове, свързани със скоростта на походката, могат и се използват както у дома, така и в кабинетите на докторите за определяне наличието на проблем, който да изисква допълнителни изследвания.

Откритията на описаното по-горе изследване биха били от огромно значение за бъдещето на медицината и особено на неврологията.

И докато учените задълбочават изследването в области като социално-икономическа ситуация на изследваните начин на живот, навици и пр., обикновените хора могат да променят житейските си привички и да обърнат повече внимание на физическата активност вместо на застоялия начин на живот, с който сме свикнали.

Естествено, тук говорим за регулярна и здравословна физическа активност, без да изпадаме в крайности. Пример за такава е точно бързото ходене.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати