Как да подсилим имунитета на децата

Укрепване на имунитета на децата

Обикновено при лечението на остри респираторни инфекции или грип започваме да мислим как да укрепим имунитета на децата. Само около 10% от хората имат силен имунитет от раждането, за останалите това зависи от условията и начина на живот.

И така, какво е необходимо за формирането на силен имунитет децата?

Положителен психологичен микроклимат в семейството

Научно е доказано, че всяко повишаване на гласа причинява изключителен стрес при бебетата. А със стреса способността на организма да се бори с вирусите е отслабена. Вирусите често се крият вътре в клетката и чакат най-малкото отслабване на организма, което да причини заболяване.

Дневна рутина

Човешката природа обича ритмите - определено редуване на съня и будността, храненето и движението са много важни. Ако всичко това се извършва на едни и същи интервали от време, тялото може да се сравни с машина, работеща в икономичен режим - износва се по-малко и работи по-дълго. И всички ритми са заложени в много ранна възраст и остават за цял живот. Затова е важно детето да е свикнало с режима от ранна детска възраст и да го спазва ясно през делничните дни и дори по празниците. Спазването на ежедневен график със задължителен дневен сън до 7-годишна възраст е ключът към здравето. Детето не трябва да лежи дълго време в леглото, трябва да стане не по-късно от 9 сутринта, а вечер не трябва да стои будно след 22 часа.

Дете

Правилно хранене

За да повишите устойчивостта на детето към вируси, респираторни заболявания, е необходимо да му давате храни, богати на витамин А. Децата определено трябва да ядат сурова морковена салата със заквасена сметана и пюре от тиква с масло, здравословни палачинки и яйца.

Витамините от група В нормализират общия метаболизъм, имат благоприятен ефект върху процесите на кръвообразуване, което в крайна сметка спомага за укрепване имунитета на детето. Те се срещат при зърнените храни, листните и бобови зеленчуци, морските дарове.

Витамин С укрепва имунитета на детето особено добре. На първо място, продуктите, съдържащи витамин С, са пресни зеленчуци и плодове. Детето трябва да консумира зеленчуци и плодове, приготвени с минимална топлинна обработка, за да не се унищожи много нестабилния витамин С. И ако ги смилате пресни, направете го непосредствено преди употреба.

От голямо значение е не само това, което детето яде, но и колко пъти на ден го прави. Стандартната схема за закуска-обяд-вечеря за възрастни категорично не е подходяща за деца. Тези задължителни хранения трябва да бъдат допълнени и със следобедна закуска за деца.

И дори тук има един нюанс - многото витамин С премахва калия от тялото. Така че за максимални ползи е препоръчително да консумирате и сушени кайсии, стафиди, банани, които съдържат калий.

Децата трябва да излизат навън

Свеж въздух поне два часа на ден

Има въздушни бани и слънчеви бани, които насищат организма с така необходимият витамин D. Дори при облачно време можете да приемате слънчеви бани - ултравиолетовите лъчи преминават свободно през облаците.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати