Сутрешна тревожност - симптоми и справяне

Сутрешна тревожност - симптоми и справяне

Когато негативните мисли ви нападнат веднага щом отворите очи, това може да е признак на сутрешна тревожност.

Признаци и симптоми на сутрешна тревожност

В един идеален свят вие ще се събудите свежи и готови за предстоящия ден. Но какво ще стане, ако се събудите, обзети от притеснение и умът ви започне да пише сценарий, за това как денят ви ще протече ужасно?

Сутрешното безпокойство е генерализирано тревожно разстройство. Но след като разберете защо се случва, има методи и лечения, които можете да опитате, за да предотвратите тези натрапчиви чувства на панически страх и тревога.

Когато имате генерализирано тревожно разстройство, вие се притеснявате повече отколкото е нужно, или предполагате най-лошото, дори когато няма никаква признаци за това.

Допълнителните симптоми на сутрешна тревожност включват: повишен сърдечен ритъм, учестено дишане, изпотяване, главоболие и стомашни болки.

Причини за сутрешна тревожност

Доктор Алекс Димитриу (сертифициран лекар по психиатрия) казва, че: Сутрин хормонът на стреса (кортизол) е повишен, имате учестен сърдечен ритъм и това е причината за събуждане. Но за някои хора с тревожност този естествен физиологичен процес се превръща в психически и симптомите сутрин се влошават.

Липсата на сън или късното лягане влошават сутрешното безпокойство. Обстоятелствата през деня също могат да подсилят тези симптоми.

Вашият хранителен режим също може да окаже влияние. Това, което ядете и пиете сутрин, може да се отрази на настроението ви през целия ден.

Твърде много кофеин, недостатъчен прием на течности и ниската кръвна захар също могат да предизвикат симптоми на тревожност.

Как да се справим със сутрешната тревожност?

Ако имате сутрешна тревожност, ето какво може да ви помогне да се справите с нея.

Йога против сутрешна тревожност

Доктор Вирджиния Рунко (специалист по поведенческа медицина на съня) препоръчва следното:

Няколко минути медитация веднага щом се събудите. Доказано е, че медитацията може да намали тревожността и да подобри сърдечно-съдовата функция при възрастни, които имат лека до умерена тревожност.

Доктор Рунко казва още, че медикаментите също са вариант, който може да помогне за облекчаване на сутрешната тревожност.

Ето и още начини за справяне със сутрешната тревожност. Тези методи няма да излекуват безпокойството, но ще премахнат някои задействащи фактори и така ще имате един по-спокоен ден.

1. Лягайте си рано

Загубата дори на малки количества сън е тясно свързана с нарастващата тревожност. Добрият сън, от своя страна, оказва анти-тревожно въздействие върху мозъка.

2. Ранно събуждане

Ставането по-рано ще ви помогне да започнете добре деня си. Освен това, когато станете рано, ще имате време за всичко, няма да ви се налага да бързате, а това ще насърчи спокойното мислене.

3. Не започвайте деня си с телефон в ръка

Ранно събуждане

Денят ви не трябва да започва с проверка на телефона. Четенето на стресови събития рано сутрин, увеличава безпокойството. Д-р Димитриу препоръчва да се опитате да запазите ума си празен за първия час от деня.

4. Направете промяна в хранителния си режим

Ограничете кофеина и алкохола, яжте здравословно и не пропускайте хранения, за да не спада кръвната ви захар. И най-важното, пийте вода за да сте добре хидратирани.

5. Контролирайте стреса

Упражнявайте се редовно, практикувайте дълбоко дишане и избягвайте да се тревожите за неща които са извън контрола ви.

Кога да потърсите помощ?

Ако сутрешното безпокойство се усили, незабавно потърсете помощ от специалист.

Не е нужно да страдате, когато можете да получите адекватна помощ.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати