На 30 жената има нужда от жълтъци, на 50 - от царевица

На 30 жената има нужда от жълтъци, на 50 - от царевица

Жената иска да изглежда прекрасно, независимо дали е на 30, 30 или 50 години, че и отгоре. На 30 години ритъмът на живота на дамите може да се нарече с една единствена дума – бесен.

За да изглежда перфектно, те трябва да се хранят подходящо. Затова за тридесетгодишните са особено важни желязото, фолиевата киселина и калцият.

Желязото насища клетките на организма с кислород. При недостатък на желязо се появява обща слабост на тялото. За да запълните запаса си от този елемент, хапвайте сварена елда, телешко и свинско месо, черен дроб, фасул, жълтъци.

Фолиевата киселина помага за образуването на нови клетки в организма и отговаря за обновяването на кожата, ноктите и косата. Особено важно е да заредите организма си с фолиева киселина, ако искате да имате дете.

Тя се съдържа в портокалите, аспержите, зелените листни зеленчуци, орехите. Калцият е необходим за укрепване на костите, тъй като след тридесетата си година жената започва да губи костна маса. Калцият се съдържа в обезмасленото мляко, кашкавала, йогурта, киселото мляко, изварата, бадемите, броколите.

На четиридесет години жената е суперактивна, защото трябва да се грижи за порасналите си деца, за кариерата и къщата си, за външния си вид и за остарелите си родители.

За да угодите на всички, имате нужда от целулоза, калий и калций. Целулозата е особено важна, защото след четиридесетата година жента започва да се приближава към менопаузата.

Царевица

Обмяната на веществата се забавя, а целулозата е особено важна за доброто храносмилане и работата на кръвоносната система. Целулозата пречи на всмукването на холестерола в червата и дълго се усвоява, но и засища за дълго време. Тя се съдържа в пълнозърнестия хляб, плодовете и зеленчуците.

Калият регулира водно-солевият баланс в организма и ускорява отделянето на течност, отстранява отоците. Той поддържа в норма артериалното налягане и е необходим за пълноценна работа на миокарда и на другите мускули на организма.

Освен това калият повишава физическата активност и намалява риска от поява на синдрома на хронична умора. Калий има в картофите, доматите, броколите и кайсиите.

С калия обаче не трябва да се прекалява, тъй като това може да стане причина за повишено кръвно налягане.

Калцият е важен и за четиридесетгодишните дами. А на петдесет жената вече може да контролира живота си, но е добре да го прави с предишната си младежка хватка.

Но независимо от това как се чувствате или изглеждате, тялото ви се променя, защото това е периодът на менопаузата. Нивото на женските хормони естрогени намалява, повишава се рискът от сърдечно съдови заболявания, остеопороза и други болежки.

Срещу тях трябва да се въоръжите с витамин В6 и В12, с витамин D, антиоксиданти и калций. Витамин В6 и В12 са много важни за работата на сърцето.

Те помагат да се избавите от хомоцистин – аминокиселина, която в прекалено големи дози води до атеросклероза, сърдечни заболявания и инсулт.

Тези витамини се съдържат в бананите, картофите и нара, яйцата, рибата, пилешкото и зърнените храни. Фитоестрогените са особено важни, защото имат действие като женските хормони.

Кашу, царевица, ябълки, фасул, спанак, моркови и броколи са това, което трябва да консумира жената след петдесетата година. Витамин D и калций са много важни за костната система. Наблегнете на млечните продукти, рибата и яйцата.

Антиоксидантите са добри във всяка възраст. Но на петдесет години те са много важни, защото се борят със свободните радикали – факторите на стареене, като по този начин забавят процеса на стареене.

Антиоксидантите се съдържат в спанака, царевицата, тъмнозелените и тъмнооранжевите плодове и зеленчуци. Освен това ги има в сливите, виното, сушените сливи, ябълките и черешите.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати