Спорт и банани понижават кръвното налягане

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Хората с хипертония често използват няколко вида лекарства, чрез които да регулират кръвното налягане. Добрата новина е, че промяната на начина на живот може значително да намали, дори и да елиминира нуждата от използване на медикаменти.

Ето 10 естествени начина, благодарение на които успешно можете да понижите кръвното налягане.

Спортувайте повече

Спорт и банани понижават кръвното налягане

30 минути физическо натоварване значително могат на намалят кръвното налягане. Ако водите заседнал начин на живот, започнете с аеробни упражнения за понижаване на систоличното кръвно налягане. Честото спортуване със сигурност ще намали приема на лекарства. Ходене, бягане, плуване, колоездене и още много други спортни дейности са ключът към по-здравословния начин на живот.

Яжте банани

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Хипертониците е добре да повишат приема на калий в ежедневното си меню. Препоръчителната доза е 4 700 грама на ден. Сред най-добрите източници на ценния минерал са бананите, печените картофи с кожа, портокаловия сок, обезмасленото или нискомаслено кисело мляко.

Намалете приема на сол

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Хората с нормално кръвно налягане, тези с умерено високо кръвно, както и хипертониците могат осезаемо да регулират кръвното налягане като намалят консумацията на сол. Най-много прием на сол организъмът получава от полуготовите храни. Ето защо винаги избирайте пресни продукти, които да приготвите вкъщи по здравословен начин. Ако нямате време за това, винаги проверявайте етикетите и обозначеното съдържание на сол.

Не пушете

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Пушачите са изложени на висок риск от хипертония. Прекратяването на никотиновата зависимост има неизброими предимства за здравето. Прекаляването с алкохол и обездвижването са не по-малко опасни фактори, които влошават общото състояние.

Отслабнете

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Стопяването само на няколко килограма може да има значително въздействие върху кръвното налягане. Наднорменото тегло кара сърцето ви да работи по-усилено. Това напрежение може да причини високо кръвно налягане. Загубата на тегло подобрява сърдечно-съдовата дейност.

Ограничете алкохола

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Една чаша дневно на ден за жените и две за мъжете качествен алкохол има благоприятно действие. Надвишаването на тези количества обаче е свързано с повишаване на кръвното налягане. Старайте се да съчетавате разумната консумация на алкохолни напитки успоредно с нещо за хапване. Тази комбинация е по-здравословна от чистия прием на алкохол.

Намалете стреса

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Опитайте се да се контролирате в стресови ситуации. Резултатът неминуемо ще бъде по-добри нива на кръвно налягане. Въпреки, че няма рецепта как това да се случи, всеки индивидуално трябва да открие начините, чрез които да се предпазва или успешно да преодолява стреса.

Йога

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Йогата е страхотен начин да се освободите от стреса. Освен това специфичните упражнения за дишане в йогата понижават кръвното налягане. То влияе на вегетативната нервна система, регулира сърдечната честота, храносмилането. Йогата дава същия резултат както аеробните упражнения.

Разделете се с кофеина

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Кафето има някои безспорни ползи за здравето. Намаляване на кръвното налягане обаче не е сред тях. Ако имате високо кръвно налягане, би било добре да сведете приема на кафе до най-много 2 чаши на ден. В най-добрия случай преустановете употребата на черната напитка.

Медитирайте

Спорт и банани понижават кръвното налягане

Медитацията, независимо дали тя се изразява в дишане, пеене, визуализация, е ефективен инструмент за управление на стреса. Най-важното е да се чувствате добре и да се направите медитацията ежедневно занимание.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати