Получавате ли достатъчно витамин D?

Получавате ли достатъчно витамин D?

Дефицитът на витамин D е едно от най-често срещаните заболявания в света. Изследвания доказват, че всеки пети не получава достатъчно от ценния витамин.

Агресивните кампании, съдържащи информация относно опасността от слънчевите лъчи, може би спасяват много животи. В същото време обаче поради свръх предпазливост и/или уседнал начин на живот значително количество хора се лишават от приема на витамин D.

Въпросът е как да се научим да получаваме дневната си доза без да излагаме на опасност кожата си.

Получавате ли достатъчно витамин D?

Какво е витамин D?

Витамин D е субстанция, която играе важна роля в поддържането на здравината на костите, тъй като помага за усвояването на калций от организма. Витамин D се съдържа в рибеното масло, яйцата и черния дроб. Синтезира се под действие на ултравиолетовите лъчи в кожата и костите.

При децата недостатъчният прием може да доведе до заболявания като рахит, мускулна слабост и костни деформации. При възрастните опасността е не по-малка. Тези, които не приемат достатъчно от ценния витамин, са изложени на риск от болки в ставите и костите, по-податливи са и на счупвания.

Витамин D подобрява метаболизма, полезен е за костите, сърцето, имунните функции, регулирането на възпаления. Той има благоприятно въздействие и върху нервната система. Според някой изследвания здравословният прием на витамин D може да ни избави от редица заболявания като например диабет, високо кръвно налягане, рак, затлъстяване, артрит, инфекции на горните дихателни пътища, грип и инфекциозни заболявания.

Проучвания показват още, че той може да намали риска да заболеете от Алцхаймер и деменция.

Като цяло всички тъкани и клетки в тялото ви се нуждаят от витамин D.

Кои са най-застрашени от недостиг на витамин D?

Получавате ли достатъчно витамин D?

В рисковата група влизат хората, които прекарват деня си в затворени помещения. Симптоми могат да бъдат и кожата с тъмни петна. Застрашени са още тези, които са над 60 годишна възраст, затлъстелите или хората с наднормено тегло.

Повечето хора набавят този витамин благодарение на излагане на слънцето. Така че, ако избягвате каквото и да е излагане на слънчеви лъчи или пък излизате с изцяло покрита кожа, тогава също повишавате риска от недостатъчност на витамин D.

Решението е деца и възрастни да не си спестяват излизането на вън през деня. Не забравяйте все пак да поставяте слънцезащитни кремове през най-горещите дни.

Рейтинг

3.8
Общо 5 гласували
5 1
4 2
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари