Как се диша правилно

Как се диша правилно

Носът не е просто естетически важна част от човешкото лице, той е и отвор на дихателната система, като помага за осъществяване на изключително важните процеси по вдишване и издишване. Макар дишането да е абсолютно несъзнателен процес, много е важно да се знае, че правилното му протичане е от първостепенна важност за доброто здраве.

Хората знаят за лечебната сила на дишането от древни времена. Източните и шаманските култури са разработили голямо разнообразие от практики, чиято цел е физическото и психическото лечение.

Един от най-мощните механизми за тази цел се намира в самите вас. Дишането е силно е безопасно средство да доставите на организма си необходимия му кислород и енергия.

Отделете известно време, за да опознаете по-добре своето дишане. Сложете едната си ръка на корема, а другата върху горната част на гръдния кош, затворете очи и вдишайте през носа, след това издишайте.

Как се диша правилно

Обърнете внимание на това коя ръка се движи повече – тази на корема ви или тази на гръдния ви кош. Осемдесет процента от хората дишат с гърдите си.

Горната част на гърдите е свързана със стрес и тревожност. Когато започнете да дишате с корема си, това спомага за успокояването. Седнете под ъгъл от четиридесет и пет градуса така, че вратът ви да е подпрян.

Сложете ръце на корема си и дишайте през носа си, като си представяте, че коремът ви е топка. Направете дълбоко вдишване, за да надуете топката. Усетете как се повдига коремът ви.

Продължавайте така в продължение на пет минути. Ако това ви помогне, използвайте книга, която поставете върху корема си. По време на дишането избутвайте книгата.

Ако дишате с корема си, седнете по същия начин. Сложете ръце на корема си, затворете очи и направете дълбоко вдишване. Дишането ви бавно ще се премести към ребрата и гръдния кош.

Да се диша с корем е лесно, но често дишането може да не достига до гърдите. Ако дишането ви се премества от корема към гърдите, това увеличава осъзнаването на тялото ви.

Сутрин имаме нужда от бърз заряд с кислород, особено когато сме още в леглото, а трябва да станем. Сложете ръце върху корема си и леко отворете уста. Направете две бързи и резки вдишвания и издишайте. Повторете пет пъти.

Предимства на правилното дишане

Редица проучвания сочат, че дълбокото вдишване и издишване помага за изхвърляне на голяма част от натрупаните в тялото токсини. Ако не дишаме правилно и не поемаме дълбоко въздух, организмът не се освобождава от натрупаните вредни вещества и с течение на времето здравето може да се влоши. Когато се грижим за нашето правилно дишане, то помага в редица аспекти от живота, успокоява ума и зарежда с позитивна енергия, от която всички се нуждаем.

Техниките за правилно дишане лекуват стреса и напрежението, натрупани в забързаното ежедневие. Когато човек е напрегнат и ядосан, той се стяга, дишането става повърхностно, а мускулите се стесняват. В този случай организмът не може да получи необходимото количество кислород и всички органи и системи започват да страдат.

Равномерното и дълбоко дишане постепенно ще успокои ума, ще намали стреса и дори ще облекчи болката в тялото. Най-бързият начин за възстановяването на равновесието е като започне да се диша през корема, което подпомага отпускането.

Освен всичко друго, дълбокото дишане подпомага и съня, подобрявайки качеството и продължителността му. Ако страдате от проблеми със съня, се опитвайте да си провеждате кратки дихателни практики всяка вечер и скоро резултатите ще бъдат налице.

Сред важните предимства на дълбокото дишане е и подобряване на храносмилането. То повишава кръвоснабдяването в храносмилателния тракт и по този начин се насърчава движението на червата. Правилното и контролирано дишане помага при състояния като запек и синдром на раздразненото дебело черво. Хората с излишни килограми пък могат да изгорят мазнините по-лесно като се концентрират върху упражненията за дълбоко дишане. Дълбокото дишане може да намали апетита и желанието за консумиране на мазни и вредни храни.

Дълбокото дишане е изключително важно за доброто сърдечно здраве. Редовното практикуване на осъзнати дихателни упражнения намалява напрежението върху сърдечния мускул. Това се обяснява с факта, че при правилното дишане в тялото навлиза повече кислород. Другата причина се крие във факта, че дълбокото дишане подобрява кръвообращението и по този начин увеличава диференциалното налягане върху белите дробове, намалявайки натоварването върху сърцето. Някои проучвания сочат, че хората, които често практикуват дълбоко дишане са с 2 пъти по-нисък риск от сърдечно-съдов инцидент като сърдечен удар.

Това са само част от ползите от правилното дишане, които го превръщат в уникален естествен начин за лечение и предпазване от различни заболявания и опасни състояния.

Слушайте тялото си и се уверете, че дишането ви е контролирано и дълбоко, за да може да наситите клетките си с достатъчно количество кислород. Макар дишането да е неосъзнат и автоматичен процес, предприемането на стъпки за неговото разбиране и осъзнато практикуване ще донесе само ползи както за тялото, така и за духовното равновесие, което е изключително важно.

Рейтинг

5 3
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати