Рецепти за подсилване на имунната система

Рецепти за поддържане на имунитета

За нормална работа клетките на имунната система имат нужда от белтъчини, витамини – особено от групата В, както и витамините А, С и Е. Клетките на имунната система имат нужда от минерални вещества.

Пълноценни белтъчини има в месото, рибата и бобовите култури. Месо или риба е добре да се консумира всеки ден, а бобовите култури трябва да се консумират два пъти седмично.

Зеленчуците и плодовете с червен, жълт и оранжев цвят съдържат бета каротин, който в организма се преобразува във витамин А. В готов вид витамин А се съдържа в черния дроб, яйцата и маслото.

Витамин А и каротинът отговарят за силата на имунната реакция при нахлуване на антиген, те са способни да защитят организма от много сериозни заболявания.

Богат източник на витамин С са шипката, цитрусовите плодове, магданозът, киселото зеле. Липсата на този витамин намалява скоростта на изработване на антитела.

Витамините от групата В се съдържат в субпродуктите, ядките, пълнозърнестия хляб, бобовите култури. Витамин Е се съдържа в черния дроб и маслото.

Има много рецепти за подсилване на имунната система. Но преди да ги прилагате, все пак се посъветвайте със специалист. Една от тези рецепти предвижда нарязан на ситно лук – две глави, който се смесва с 200 грама захар.

Рецепта с мед за висок имунитет

Добавя се половин литър вода и се вари на бавен огън час и половина. Охлажда се и се добавят две супени лъжици мед. Прецежда се в стъклена бутилка и се пие по една супена лъжица пет пъти дневно.

За да подсилите имунната си система, консумирайте по една скилидка чесън всеки ден или през ден. С нарязани на ситно три скилидки чесън, попарени с вряла вода и престояли четиридесет минути, може да се прави гаргара на гърлото.

Отварата от шипки подсилва имунната система. За целта отвара от шипки и горещ чай от лайка се смесват в равни части, добавя се захар или мед на вкус. Пие се топъл или студен.

Всеки ден консумирайте по една чаена лъжичка цветен прашец за подсилване на имунната система. През зимата всяка сутрин и вечер изпивайте по една супена лъжица от следната смес: в равни части се смесва сока от настъргана ряпа и от настъргани моркови, добавя се мед на вкус и лимонов сок.

Вкусно средство за подсилване на имунитета е следната смес: 4 лимона, 1 чаена чаша орехи, 300 грама сушени кайсии, 300 грама стафиди, 4 супени лъжици мед.

Всичко без меда се смила, като лимоните предварително се почистват от кората и от семките и се нарязват на малки парченца, за да се смелят бързо. Добавя се медът и сместа се разпределя в буркани. Консумира се по една супена лъжица три пъти дневно.

Куркума и лимонов сок - всичко, което ви трябва да добавите в обикновена зелева чорба с цел подсилване на имунитета. Те според експертите могат не само да ви поддържат здрави, но и да преборят симптомите на настинка, ако вече ги имате.

Куркума за висок имунитет

За подсилване на имунитета накиснете за 1 нощ измита в 4 води пшеница. На сутринта я прецедете и на гладно изпийте течността.

Друга рецепта за подсилване на имунитета е сутрин на гладно да приемате по 1 с.л. висококачествен зехтин.

За висок имунитет и при оплаквания от болно гърло, носни секрети, кашлица и храчки, си направете сироп от ряпа. За целта отрежете капаче на черна ряпа и издълбайте вътрешността. Напълнете с мед. Изчакайте 1-2 часа и започнете да приемате получения сироп от ряпа. Междувременно при всяко приемане допълвайте кухината на ряпата с ново количество мед.

Чудна рецепта за повишаване на имунитета е така нареченото златно мляко, което се прави с куркума. За целта се загрява на котлона (без да завира) 600 мл мляко. Към него се добавят 1 ч.л. куркума, 1 щ. черен пипер, 1 щ. канела, 5 бучки небет шекер. Бърка се, докато подсладителят се разтвори. Млякото се пие, докато е още топличко. Тази рецепта не само подсилва имунитета, но и помага за по-бързото справяне с инфекции, настинки, грип.

Стара бабина рецепта за силен имунитет, а и срещу болно гърло, е да се запече на фурната лук, както е цял с обелките. После се обелва и се яде с мед. Помага за изчистване на дихателните пътища.

Добавянето на 1 с.л. суперхраната кокосово масло в сутрешното кафе е друга рецепта за повишаване на имунитета. Ако пък не пиете кафе, може да приемате същото масло на гладно сутрин. Но помнете, че това трябва да е кокосово масло, предназначено за хранене, с отлично качество.

Лютите чушки подсилват имунитета

За по-висок имунитет, натрошете сушени люти чушки. Вземете от субстанцията 2-3 щипки и ги поставете в чаша. Залейте с вода. Оставете така за 1 нощ и изпийте извлека. Лютите чушки са богати на витамин C, и съдържат капсаицин, който има много ползи за тялото. Помнете обаче, че този метод не се препоръчва на хора с чувствителен стомах. Когато приготвяте напитката за пръв път, опитайте малка глътка и проверете дали е поносима за вас. Внимавайте да не е твърде люто.

За любителите на алкохола е известна и друга рецепта за подсилване на имунитета и борба с вирусите, настинките и лошото настроение. Това е своеобразен коктейл от джин с тоник. Към 350 мл качествен тоник добавете истински джин, няколко резена лимон, 5 бучки небет шекер. Разбъркайте и поднесете. Ползите на джина с тоник са известни от много години. Това е не само алкохолен коктейл, но в миналото се е ползвал и като средство за пречистване на кръвта и лек против малария. Има доказани ползи и за дихателната система.

Употребата на кефир всеки ден е добър начин да имате висок имунитет през цялата година. Тази млечна напитка е вкусна. Освен това рецептата за кефир не е никак сложна. А вече можете да си набавите кефир в почти всеки магазин. Най-важното е, че той е добър пробиотик, който е средство за висок имунитет.

Пробиотиците са полезни за храносмилателния ви тракт, микробиома и имунната система. Изследванията показват, че пробиотиците засилват имунната ви функция, като поддържат чревна лигавица, възпрепятствайки лошите бактерии да навлизат в кръвообращението и, следователно, поддържайки цялостното здраве на имунната система.

Можете да получите изобилие от пробиотици от диетата си, като ядете широк спектър от ферментирали храни - като кефир, кисело мляко, култивирани зеленчуци, мисо и ябълков оцет. Или проучете мощна пробиотична добавка, за да се уверите, че получавате изобилие от пробиотици.

Има много начини да подсилите имунната си система и да останете здрави през целия сезон. В допълнение към описаните по-горе рецепти за подсилване на имунитета, ето още два ключа за запазване здраво и силно тяло:

Спете повече за висок имунитет

Управлявайте нивото на стрес и си осигурете пълноценен сън през цялата нощ.

Както сънят, така и управлението на стреса са основополагащи за здравото и енергично тяло, и хармоничния ум. Изпробвайте тези полезни практики, за да гарантирате, че стресът ви е нисък и почивката ви е достатъчна.

Доказано е, че медитацията отпуска нервната система и намалява симптомите на стрес. Същото се отнася и за редовното спортуване, което се явява най-ефективното средство за висок имунитет.

Не пренебрегвайте и минутите за отдих. Вземете си топла вана вечер след работа. С повишаване на телесната температура в топла баня тялото ви се отпуска по-лесно, помагайки ви да заспите преди лягане.

Осигурявайте си повече сън, ако имате напрегнато ежедневие и все не можете да се наспите. Изследванията показват, че добрият сън през нощта може да повиши имунния отговор във вашата система.

Разпръснете етерично масло от лавандула в стаята си.

Ароматерапията може да зададе тон за релаксация и по-дълбока почивка. Има и етерични масла за повишаване на имунитета.

Храненето на тялото ви с полезни храни, минимизиране на стреса и получаването на дълбока почивка може да помогне за предотвратяване на заболявания. Това ви позволява да се чувствате здрави и готови да се насладите на красотата на променящите се сезони.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 7
3 2
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Колев
Колев
18.08.2013 14:25
Захар, в рецепти за имунната система,а и за човешкия организъм е нелепо!Захарта е отрова за организма и храна за патогенната микрофлора(всички вредни "бацили" и вируси).
20
3
S.G.B.Spender
S.G.B.Spender
04.08.2013 11:52
Разбира се, че е полезно. Въпросът е да е в определените количества. "Малко е добре, а много не.
0
2
Георгев
Георгев
24.06.2013 15:10
Месо или риба е добре да се консумира всеки ден??????? Авторите да си опреснят на научно ниво информацията за консумацията на месо!
6
2