ezine.bg»Статии»Здраве»Как да се предпазим»Как да се предпазим от диабет

Как да се предпазим от диабет

Rosi StoyanovaRosi Stoyanova
Дарт Вейдър
9455258846
Как да се предпазим от диабет
Бял пластмасов кухненски стелаж с колелца - 56см
Практичен аксесоар за вашия дом:
Бял пластмасов кухненски стелаж с колелца - 56см
30.00 лв.
Виж ››

Диабетът е болест, която се характеризира със завишено ниво на кръвната захар в организма. То се дължи на отслабената реакция на клетките към инсулина или недостатъчното му произвеждане в организма.

По отношение на храненето има няколко неща, които можете да направите, за да предпазите тялото си от развитие на диабета.

Включете в менюто си овесената каша. Тя е много богата на разтворими фибри, които помагат за намаляването на риска не само от диабет, но и от сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак.

Проучвания на експерти са установили, че мъжете с инсулинова резистентност, която е рисков фактор за диабет и сърдечно-съдови заболявания, които се подлагат на физическа активност поне четири пъти в седмицата, повишават чувствителността си към инсулин с почти 50% само за 6 седмици.

Как да се предпазим от диабет

Консумирайте ябълки – години наред учените са изследвали хора, които са се подлагали на различни по вид диети. Установили са, че при тези от хората, които са включвали ябълки в своята диета, рискът от диабет е намален с 27%.

Подходящите въглехидрати – консумирайте продукти с добри въглехидрати, защото те се усвояват по-бавно. По този начин се поддържат нормални нива на кръвната захар.

Може да се каже, че витамин Е е най-добрата профилактика срещу диабет. Хората, които добавят храни с витамин Е към своето меню намаляват риска от развитието на диабет с 22%. Този витамин може и да намали вредното въздействие на свободните радикали, които също допринасят за усложненията при диабет. Богати на витамин Е са пшенични зародиши и различните ядки – орехи, бадеми, фъстъци, лешници.

Внимавайте с количествата алкохол. Консумирайте умерено, защото алкохолът не вреди само при диабет, но и за много други проблеми.

Относно напитките и сладкишите – премахнете или просто намалете консумацията на сладки изделия и напитки, които съдържат захар. Консумирайте пресни плодове вместо натурални сокове, защото в соковете има различни захарни подсладители.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 3
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати