ezine.bg»Статии»Здраве»Как да се предпазим»Как да се предпазим от херния

Как да се предпазим от херния

Как да се предпазим от херния

Хернията може да се появи при всеки един човек. Тя е дефект или слабото място в коремната кухина. Мястото обикновено се появява около пъпа, при мъжете може да се образува и около канала, по който се спускат тестисите. Това са двете най-опасни зони за образуване на херния при мъжете и жените.

Когато човек е здрав, въпреки че организма има слаби места мускулите, сухожилията и другите тъкани, които запълват коремната кухина са силни и здрави и задържат вътрешните органи на местата им дори при колебание на коремното налягане.

Има ситуации, при които еластичността и здравината на тези тъкани се нарушават, а мускулите отслабват и диафрагмата се поддава на натиск. Това може да се получи след травми, операции, бременност или тежка физическа работа.

При жените хернията почти не им пречи и не ги боли така, както болката, която изпитват мъжете.

Рискът да получите херния е много по-висок при следните обстоятелства: напрягате се много често и силно – вдигате тежести, правите продължителни физически тренировки; ако страдате от хронична кашлица, следствие на пушене или алергия; ако страдате от наднормено тегло; ако сте имали операция на коремната кухина или сте преминали през бременност и раждане.

Трябва да знаете, че специални профилактики против херния няма. Не можете да запушите всички слаби места в организма. Най-доброто, което можете да направите е да намалите рискът, чрез здравословен начин на живот.

Недейте да пушите, защото никотиновата ви страст може да ви докара силна кашлица. При нея може да напрегнете мускулите и да ги травмирате.

Хранете се правилно – яжте плодове, зеленчуци и други продукти, които са с голямо съдържание на целулоза. Това ще ви предпази от запек.

Избавете се от наднормените килограми. Излишните тлъстинки увеличават натоварването в мускулите. Закономерността е, че колкото повече е мастната тъкан, толкова повече мускулите отслабват.

Внимавайте с тежките физически усилия, вдигането на тежести и продължителните тренировки.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати