Как да се справим с подутите глезени по време на бременност

Упражнения за бременни

Отокът, който е толкова често срещано явление по време на бременността се получава благодарение на законите на гравитацията. Той е особено забележим в стъпалата и глезените.

По време на бременността, телесните течности се увеличават, за да подхранват вас и вашето бебе, тъй като тялото ви и всички тъкани натрупват и задържат течности, може да получите този толкова непоносим и досаден оток (и особено подуване на глезените и стъпалата.) Лекото подуване и отока, въпреки че не е удобно е безвредно и напълно нормално.

За да се справите с подутите глезени можете да направите няколко неща:

Избягвайте дългите периоди на стоене или седене. Ако стоите на краката си много, се постарайте да си вземете почивка и да седнете. Ако пък стоите седнали през повечето време, си осигурете пет-минутна разходка, най-малко веднъж на всеки час, и се опитайте да държите краката си на по високо, като се изпъвайте назад в стола си.

Носете удобни обувки, докато сте навън (тези секси обувки с каишка отзад не се вписват в момента, така или иначе), и след като се приберете вкъщи, обуйте чифт меки чехли.

Избягвайте тесни и не еластични чорапи или чорапогащници. Вашата цел е да позволите на потока кръв и течности да се движи толкова свободно, колкото възможно.

бременна жена

Пийте вода по време на бременността си. Старайте се да пиете водата още със самото ставане рано сутринта, като продължите да правите това често през деня. Това може да изглежда нелогично, да се опитате да изчистите течности с течност, но пиенето на осем до десет чаши вода на ден ще ви помогне да се отървете от излишния натрий и други отпадъчни продукти, което ще сведе до минимум подуването.

• Ако подутите глезени са придружени с подути ръце и подпухнало лице, или ако подуването се задържи за повече от един ден в даден момент (не се подобри през нощта), обадете се на практикуващия лекар. Прекаленият оток може да бъде знак за прееклампсия, особено когато е придружен от бързото увеличаване на тегло, повишаване на кръвно налягане и белтък в урината.

Ограничете приема на натрий. Дори най-малките количества от него ще увеличат подуването на глезените и стъпалата по време на бременност.

Внимавайте с редовните физически упражнения по време на бременност и не прекалявайте с тях. Кратка разходка ще ви помогне да изпомпате кръв и обръщението и ще е достатъчно добро, за да помогне за намаляване на подуването на глезените по време на бременност.

По време на почивките се опитайте да държите краката си на високо, това е най-лесният начин да се справите с отока бързо. Ако пък сте седнали се старайте да не сгъвате краката си под остър ъгъл, защото така ще затрудните кръвообращението и ще предизвикате подуване.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати