Какво да правим при нередовен и закъсняващ цикъл

Нередовен цикъл

Много жени страдат от закъсняващ и нередовен цикъл. Какво да направите, ако това се случва и с вас. Спазвайте няколко прости правила и ако нямате наистина сериозен здравословен проблем, можете с лекота да се справите с нередовния цикъл.

Спазвайте диета за балансиране на хормоните

Здравословната диета, богата на пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци, бобови растения, ядки, семена и мазна риба ще даде на тялото ви добри количества от хранителните вещества от които се нуждае, за да балансира хормоните и да насърчи редовността на вашия цикъл.

Най-важното от всичко здравословната диета ще гарантира, че нивото на кръвна захар е балансирана. Дисбалансът в кръвната захар често предизвиква хормонални проблеми, които на свой ред предизвикват нередовни менструални периоди.

Приемайте мултивитамини и минерали

По-голямата част от храната, която ядем днес е бедна на витамини и минерали. Ежедневното приемане на мултивитамини и минерали, което включва цинк, витамин С, бета каротин и витамин Е, ще бъде добра застрахователна полица, за да се уверите, че тялото ви не изпитва недостиг на важни витамини и минерали, от които се нуждае за здравословен репродуктивен цикъл. Може също да се вземат допълнително витамин В6 и цинк добавка, защото проучвания сочат, че те предизвикват нередовен цикъл.

Незаменими мастни киселини

Сьомга

Уверете се, че ядете много бобови растения, ядки, семена и мазната риба, за да сте сигурни, че получавате достатъчно незаменими мастни киселини. Те са важни за хормоналния баланс и редовността на менструалния цикъл.

Поддържайте здравословно телесно тегло

Проучвания са показали, че жените, които са с поднормено тегло или с наднормено тегло са склонни да имат нередовни цикли. Когато една жена губи твърде много тегло репродуктивния цикъл често се изключва.

Експертите смятат, че това е просто начин на природата за спиране на способността на жената да забременее, защото органите не разполагат с мастните резерви нужни за подкрепа на бременност и кърмене. И същото важи и за жените, които наддават твърде много. Излишната мастна тъкан увеличава производството на естроген и това може да предизвика нередовна менструация.

Стрес

Стресът е добре известен инхибитор на менструалния цикъл. Ако животът ви е стресиращ се уверете, че си отделяте достатъчно време всеки ден, за да се отпуснете и да релаксирате.

Спорт

Упражненията

Редовните и умерени упражнения за по-малко от 30 минути на ден може да помогнат да се балансират хормоните и насърчаване на редовността на цикъла. Ключовата дума тук обаче е умерено твърде многото или твърде тежките упражнения може да накарат цикъла да спре или да стане нередовен.

Важни хранителни вещества

Храни, богати на фитоестрогени, като соя, ядки, семена и зеленчуци, може да помогнат за облекчаване на тежките кръвоизливи, защото те могат да помогнат за естрогеният контрол. Храни, богати на витамин А, B, C и цинк, като плодове, зеленчуци, ядки и семена, също са важни за тежките кръвоизливи, но е особено важно да сте сигурни, че получавате достатъчно желязо.

Орехи

Посъветвайте се с вашия лекар, за да потвърди, дали сте или не сте анемична. Есенциалните мастни киселини също може да бъдат важен начин за контрол на тежки кръвоизливи, така че включването на омега-3 добавка, ако не ядете много мазна риба е много полезно за редовността на цикала ви.

Канела

Китайските билкари често препоръчват канела за поддържане на редовен менструален цикъла и пресичане на тежките кръвоизливи.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 4
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати