ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Вдигането на тежести ни пази от диабет

Вдигането на тежести ни пази от диабет

Вдигането на тежести ни пази от диабет
Електрическа пила за пети с ролки
Препоръчано за теб:
Електрическа пила за пети с ролки
20.00 лв.
Виж ››

Всички знаем, че спортуването ни предпазва от много болести, от затлъстяване, но според последни изследвания на учените става ясно, че спортът и по скоро вдигането на тежести може да ни предпази дори от диабет.

Изследване на учени от университета в Южна Дания, установи, че редовното вдигане на тежести предпазва мъжете от опасната болест диабет. Всъщност вдигането на тежести значително намалява опасността от разболяване. Според проучването с над 34 % се намалява възможността за развитие на най-честата форма на диабет при една нормална редовна тренировка по вдигане на тежести.

Вдигането на тежести ни пази от диабет

Ако към тези редовни тренировки господата прибавят тичане, аеробни упражнение процентите могат доста да се увеличат, съобщават ни учените. Ръководителят Андерс Гронтвед съобщава, че всъщност аеробните упражнения са тези, които могат да намалят най-вече шансовете от разболяване от диабет 2 тип, но тъй като този вид упражнения за много хора се оказват прекалено трудни за изпълнение, може да се използва алтернативният вариант с вдигането на тежести.

Анализът е направен на над 32 000 американци, които участвали в изследване за последиците, които оказва начинът на живот върху здравето на хората. 2278 участници са се разболели от диабет тип 2 през периода 1990 – 2008 г. според изследването, което е направено дори най-малките тежести могат да предотвратят до голяма степен възможността от диабет.

Вдигането на тежести ни пази от диабет

Участниците са били разделени на три отделни групи – първата група е включвала хората, които вдигат тежести от 1 минута до 59 мин. седмично, втората група – от 60 до 149 минути, а третата съответно – от 150 или повече минути седмично. Ето и какви са резултатите в съответните групи:

1 група – рискът от диабет намалява с 12 %;

2 група – рискът от диабет намалява с 25 %;

3 група – тук резултатите са 34 % по-малък риск от диабет;

Процентите са в сравнение с мъжете, които не спортуват. Всъщност ако мъжете правят поне 150 минути седмично упражнения и също толкова вдигане на тежести, рискът от диабет намалява с повече от 2/3.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4
52
40
32
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати