ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Каляване на тялото през зимата

Каляване на тялото през зимата

Каляване на тялото
Пулсов Оксиметър за пръст PulsOX 50 - D
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пулсов Оксиметър за пръст PulsOX 50 - D
60.00 лв.
Виж ››

Каляването е наричано още моржуване. Практикува се главно от народите в Северна Европа, най-вече от скандинавци и руснаци. Корените му се откриват някъде в древността, като още бащата на медицината – Хипократ, е предписвал потапяне в студена вода.

Англичанинът сър Джон Флойър написва през 1702 г. „История на моржуването в древността и днес”, а германския доктор Хан публикува „За лечебните достойнства на студената вода, приемана вътрешно и външно, както е доказано от опита” през 1738 г. Според експерти в областта на спортната медицина, един от най-добрите начини за каляване - потапяне в ледена вода, подобрява изключително много кръвообращението и пълни мускулната тъкан със свежо обогатена с кислород кръв.

Каляването е много полезно и за укрепване на имунната система за защита не само към простудни, но и всякакви заболявания.

Ето няколко идеи как да калите тялото и организма си:

- Ниска стайна температура. Купете си термометър, за да сте сигурни, че не се поддавате на субективни усещания. Опитайте се да свикнете с температура 22 градуса.

Моржуване

- Заменете дебелите пуловери с тънки дрехи. Идеята е не да тръгнете по къс ръкав посред зима, а да наслоите катове дрехи, защото всеки кат създава слой от въздух и така се изолирате от околната среда.

- Контрастни душове. Хладката вода след горещ душ е един от основните принципи при каляването. Най-добре е водата да е ледена, но за да стигнете дотам, първоначално започнете с все по-хладка вода след всяко къпане.

- Не попивайте тялото си след баня, а го оставете само да изсъхне.

- Билков чай всеки ден ще държи вирусите на разстояние.

- Яжте ежедневно сурови супер храни – какао, мак, кума кума, спирулина, келп, мед, пчелно млечице, пчелен прашец, хлорела.

- Спането на студено - това не само ще ви кали, но и ще подобри значително качеството на съня ви.

- Носете дълго яке и обувки с дебела подметка през студените дни. Тялото затваря капилярите по местата, които са изложени на студ, за да не изтича топлина и да запази жизненоважните органи топли.

- Ежедневно консумирайте храни богати на ензими. Здравият стомах е нашият имунитет. Редовното приемане на ензими от сурова храна увеличава нейното усвояване и тя не загнива в корема.

- Правете всекидневни разходки на студа.

- Излагайте се на слънце (доколкото е възможно) - Витамин D е важен за имунитета.

- Проветрявайте жилището си колкото се може по-често.

Каляването е съвкупност от процеси. За да се постигне са нужни постоянство, целенасоченост и търпение.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 3
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати