Важни витамини във всеки етап от бременността

Витамини за бременни

Как да подобрите диетата си така, че да се справите с натоварването от бременността и да дадете на бебето си всичко, от което се нуждае? Здравословните промени ще ви улеснят както по време на бременността, така и след раждането.

Седмици 0-8

Хранете се редовно, но здравословно, за да се преборите с умората. Ако в началото на бременността се чувствате особено изтощена, може би имате анемия, затова проверете нивото на желязото в кръвта си. В този период трябва да консумирате храни, богати на фолат като брюкселско зеле, авокадо, аспержи, цвекло, спанак, портокали, пълнозърнест хляб.

Седмици 9 - 12

В този период се завършва развитието на цялостната структура на бебето и правилното хранене ще спомогне на този процес. В тези седмици е важен магнезий за правилен растеж на костите, възстановяването на тъканите и здравето на всички мускули, включително и на матката ви. Нужният елемент можете да си набавите като се храните със салати, ядки, соя, тиквено и слънчогледово семе, както и пълнозърнест хляб.

Друг витамин, важен за този етап от бременността е витамин А. Той е нужен за здравето на кожата, дробовете и стомашно-чревния тракт на бебето. Точно през първите три месеца бебето изгражда запаса си от витамин А, затова наблегнете на моркови, манго, спанак и тиква.

Хранене при бременни

През първите три месеца повечето жени страдат от сутрешно (или целодневно) прилошаване. можете да се справите с умереното прилошаване и повръщане като държите обикновени бисквити на нощното си шкафче. Хапвайте по няколко преди да станете сутрин. Храните, съдържащи джинджифил също облекчават гаденето, ако ги консумирате редовно. Ако имате тежка форма на прилошаване се консултирайте с лекар.

Седмици 13 - 16

В този период най-ценните хранителни вещества за бебето са витамин D и омега-3-мастни киселини. Те са важни за развитието на мозъка и очите. В тези месеци щитовидната жлеза на бебето започва да функционира, затова трябва да му осигурите достатъчно йод. Хранете се с рибата и морските дарове.

Седмици 17 - 19

Бебето ви се нуждае от витамин D и калций, за да са здрави костите му. Ако не можете да ядете риба, консумирайте яйца. Умереното излагане на слънце (не повече от 30 минути) също синтезира витамин D. Достатъчният прием на калций намалява риска от високо кръвно налягане през бременността. Хранете се с млечни продукти. Богати на калций са бадеми, сушените кайсии и смокини. Боб, леща, нахут и спанак също трябва да са част от менюто ви.

Бременност

Седмици 20 - 24

В тези седмици е важно да консумирате богати на желязо храни като не-тлъсто червено месо или пилешко, боб, леща. Добрият прием на Витамин С е важен, за да може организмът ви да усвои добре желязото.

Седмици 25 – 28

В този период повечето бременни се оплакват от киселини в стомаха. За да смекчите това неразположение избягвайте пикантни и мазни храни и газираните напитки. Имате нужда от растителни влакна, които са два вида – разтворими и неразтворими. Необходими са ви и двата, тъй като разтворимите ще ви заситят и ще поддържат кръвната ви захар, а неразтворимите ще улесняват движенията на червата и очистването на организма. Ябълките, крушите, лещата, овеса, ръжения хляб са храните, които ще ви снабдят с разтворими влакна, а неразтворимите можете да си набавите от бобът, лещата, пълнозърнест хляб, зелените листни зеленчуци и плодове.

Седмици 29 - 32

Наблегнете на храни, богати на омега-3-мастни киселини, които подпомагат развитието на мозъка и нервната система, очите и кръвта. Те са изключително важни през последния триместър, защото тогава мозъкът на бебето нараства бързо. Включвайте в порциите си мазните риби като скумрия, сьомга и херинга, зелените листни зеленчуци, ядките и семената.

Бебе

Седмици 33 – 36

В тези месеци бебето ви вече е напълно оформено и складира мастни суровини, подготвяйки се за външния свят. Хранете се с разнообразни храни като наблягате на зеленчуците и плодовете. Така ще помогне на бебето си да развие допълнително имунната си система.

Седмици 37 – 40

На последната права от бременността ви започва оформянето на защитна обвивка от миелин около нервите на бебето. Необходим ви е витамин В12, който се намира в животинските продукти. Хранете се с не-тлъсто месо, пилешко и млечни продукти. Ако сте вегетарианка, е възможно лекарят да ви изпише добавка на Витамин К, който е важен за кръвосъсирването, най-вече при раждане. В природата този витамин се намира в зелени зеленчуци като броколи, спанак, брюкселско зеле, карфиол, зелен фасул. Яжте и пълнозърнест хляб.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати