ezine.bg»Статии»Здраве»Лечение и Процедури»Как да свалим триглицеридите

Как да свалим триглицеридите

Триглицериди

Триглицеридите са неутрални, спадащи към кръвните мазнини. Те се движат в нашето тяло чрез кръвообращението, а прекалено голямото им количество означава прекалено много мазнини в кръвта.

Триглицеридите са известни още като лош холестерол. Повишените им нива са опасни за здравето, тъй като предизвикат риск от сърдечни заболявания, както и тежко възпаление на панкреаса.

Всеки човек ежегодно трябва да се подлага на задължителния годишен профилактичен преглед. При него освен всичко друго се установява и нивото на триглицеридите.

Основният фактор, който способства за вредоносното вдигане нивата на триглицеридите, е храната, която консумираме. Поради това при подобен проблем трябва да избягваме определени храни, докато нивото на триглицериди в кръвта попадне в нормата. Разбира се има и такива, които трябва да включим в менюто си дотогава.

Плодове за сваляне на триглицеридите

При високо ниво на триглицериди избягвайте:

- Всяка храна, която е богата на наситени мазнини - масло, пържено, пълномаслено мляко и сирене.

- Всички трансмазнини - преработени и пакетирани храни.

- Захар - торти, сладкиши, бонбони, сода, сладолед. Сладките храни повишават кръвната захар, а това води до по-нататъшно повишение в нивото на триглицеридите.

- Алкохол – всякакви алкохолни напитки са напълно забранени, тъй като всяка една съдържа съединения, които повишават нивата на триглицеридите в кръвта.

- Източници на холестерол – яйца (жълтък), тлъсти меса, мляко и млечни продукти с високо съдържание на масленост са забранени. Дневния прием на холестерол не трябва да надвишава 200 мг.

Диетата за намаляване на триглицеридите в кръвта трябва да включва питателна храна. Храненията трябва да са от 3 до 6 на ден, а не 3 пъти в големи количества.

Препоръчителни храни:

Плодове и зеленчуци - яжте пресни сезонни добре измити плодове и зеленчуци поне 3 пъти на ден. При плодовете избягвайте тези с фруктоза.

Риба

Зърнени храни – трябва да се яде само пълнозърнест хляб, овесена каша или зърнени храни, богати на фибри. Позволени са още булгур, просо, ечемик и елда.

Протеини – препоръчителни са нетлъсти меса, яйчен белтък, леща, грах, ядки, сушени и варени плодове, соеви продукти с ниска масленост. Два-три пъти в седмицата може и нетлъста риба.

Мляко и млечни продукти – приемат са само такива, които са с ниско съдържание на масленост.

Мазнини – позволена е до 1 супена лъжица зехтин в храната за деня.

Рейтинг

5 1
4 3
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Додо
Додо
20.10.2015 09:37
Преписано от някъде без капка вложен труд и разбиране! Във всички плодове има фруктоза! Как по-точно да избягваме тези с фруктоза? И как содата ще повлияе триглицеридите?
9
1
АНИ
АНИ
23.10.2013 15:03
ХУБАВА СТАТИЯ.БЛАГОДАРЯ
1
0