Домашно лечение на ревматизъм

Ревматизъм

Ревматизъм е сборно понятие, включващо наличието на множество болезнени състояния, причинени от възпаления на мускулите, сухожилията, ставите и съединителната тъкан в човешкото тяло.

Налице са различни начини за облекчаване състоянията и симптомите на артрит в домашни условия. Прилагането на топъл компрес върху засегнатата област оказва положителен ефект. Той отпуска мускулите, стимулира кръвообращението, като трябва да се внимава да не се изгори кожата. Също и вземането на топла вана или душ ще повлияе благоприятно.

Много е важно и здравословното хранене при ревматични болести. Храната трябва да е богата на витамини и минерали, идващи от похапването на повече плодове и зеленчуци, фасул, билки и подправки, зехтин и други.

Менюто е хубаво да включва още повече риба и рибни деликатеси - риба тон, сьомга и сардини, които са богати на омега-3 мастни киселини. Те облекчават състоянието, намалявайки болката в ставите и сутрешната скованост.

При болка в ставите от полза биха били и физическите упражнения, които трябва да са свързани и с правилна почивка през свободното време, защото болката е свързана и с умората на тялото.

Здравословно хранене

При подагра е полезно пиенето на чаша сок от тиква, който се смесва с една супена лъжица мед. И от така приготвената смес всеки ден за период от 3 месеца се приема посочената доза. Целината също би оказала благоприятен ефект при облекчаването на ревматизъм. Само няколко капки сок от тази подправка, смесени с малко гореща вода, се приема веднъж дневно преди хранене.

2 супени лъжици ябълков оцет и малко мед в чаша топла вода могат да облекчат болките. Ябълковият оцет е полезен със своите антиоксидантни и противовъзпалителни свойства за здравето на човека.

При остеопороза специалистите препоръчват честите упражнения, които биха подпомогнали намаляването на болките в ставите. Също една добре балансирана диета, богата на витамин D и калций ще се отрази добре на състоянието, допълват специалистите. Храна, включваща зелени листни зеленчуци и нискомаслени млечни храни, е важни за здрави кости.

Сусам и такива, които са богати на магнезий, ще повлияят добре дискомфорта в ставите. Чаша сок от ананас, който е богат на манган, ще допринесе за укрепването на костната структура.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 4 гласували
5 1
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари