Храни, от които да се пазите при диабет

Диабет
Защитна маска с клапан до 88 часа защита (размер XS-M)
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна маска с клапан до 88 часа защита (размер XS-M)
13.00 лв.
Виж ››

Диабетът е заболяване, което налага спазването на стриктен хранителен режим. Важно е в ежедневието си човек да знае кои храни са подходящи, кои не са и с кои хранителни продукти може да злоупотребява от време на време.

От дневното меню се препоръчва да се изключат бялото брашно, белият ориз, както и зърнените храни, съдържащи малко цели зърна и много захар. Естествено, от това следва да се не се прекалява с консумацията на бял хляб, пържени картофи или други видове тестени изделия от бяло брашно.

Наблягайте на пълнозърнестите брашна, кафявият ориз, както и продукти, произведени от царевица.

От зеленчуците хората с диабет трябва да внимават с консумацията на консервираните такива, с добавки на масло, сирене. А болните, които трябва да внимават и с натрия (често поради високи стойности на артериалното налягане), трябва да избягват киселото зеле, както и киселите краствички.

Плодовете не са изключени от менюто, но не се препоръчват такива в консерви с добавен захарен сироп. Също по-рядко да се похапват конфитюри, желета.

Желателно е да се сведе до минимум и консумацията на пържени меса, мазни такива, кожа на пилешкото месо, пържена риба. Избирайте храни, приготвени на пара, скара или запечени.

Млечните продукти са задължителни, но е нужно да се избират нискомаслените. Избягвайте изварата, приготвена от мляко с висока масленост, сладолед, заквасената сметана, освен ако не са с по-нисък процент.

Важно е хората с диабет да не трупат излишни килограми, които допълнително могат да утежнят заболяването. По тази причина е от голямо значение да се сведе до минимум приемът на мазнини, пържените храни, чипс, майонеза, сосове за салати, свинската мас.

И не на последно място, всеки диабетик трябва да знае кои напитки не са подходящи за състоянието му. Специалистите апелират да се избягва редовната консумация на газирани напитки, бира, десертни вина, сладките плодови сокове. Също кафето със захар и сметана, шоколадовите напитки, както и енергийните за забранени.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
росица
росица
16.02.2015 11:43
няма ли да е по-лесно да се напише какво можем да ядям ?защото като гледам то не остана много !
4
0