Необходими калории за всяка възраст

Калории

Броят на нужните калории за всеки човек може да бъде изчислен индивидуално. Те варират в широки граници според пола, възрастта, телесното тегло, както и налични придружаващи заболявания. Така, ако нормата е 2000 ккал дневно, то за някои ще са нужни малко повече, докато за други те трябва да са по-малко.

В случаите, когато човек иска да разбере от колко храна се нуждае дневно, ще е важно да се имат предвид и базалният метаболизъм, физическата активност, както и топлинният ефект на храните.

Под базално метаболитно ниво се има в предвид количеството енергия, необходимо на тялото, когато е в покой. Тя е нужна именно за поддържане на сърцето, белите дробове, мигането на клепачите и поддържане на оптимална телесна температура.

А топлинен ефект на храната означава количеството енергия, която тялото използва за смилането ѝ.

Така не много активните хора се нуждаят средно между 2000 и 2600 ккал, като тези на средна възраст - между 2400 и 2600, от 31 до 50 години – 2200 до 2400 ккал, а след 50 годишна възраст между 2000 и 2200 ккал за деня.

Хранене

Активният мъж се отличава от общата схема, като дневно той се нуждае от 2200 до 2800 ккал.

Според едно проучване от Университета във Вашингтон калорийните нужди могат да бъдат лесно изчислени. Те смятат, че на всеки килограм телесна маса са нужни по 18 ккал, и то ако физическата активност е повишена.

В противен случай са нужни не повече от 15 ккал на килограм тегло. За хора над 55 години се препоръчват по 13 ккал, а за тези със заседнал начин на живот - по 10 ккал.

Така една активна дама с тегло около 60 кг се нуждае от около 1100 - 1200 ккал, но ако не е налице физическа пасивност, то тя не се нуждае от повече от 900-1000 ккал.

За мъжете с наднормено тегло не са предвидени повече от 1200 и 1600 ккал за деня.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати