ezine.bg»Статии»Здраве»Симптоми»Защо се потим по време на сън

Защо се потим по време на сън

Антония Р.Антония Р.
Джедай
3k73125
Лош сън
Защитна маска с клапан подсилена със сребърни йони (размер XS-M)-20%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна маска с клапан подсилена със сребърни йони (размер XS-M)
13.00 лв.
10.40 лв.
Виж ››

Ново изследване на доктор Джеймс Молд от университета в Оклахома хвърля повече светлина относно проблема с нощното потене, с което се борят много хора.

Отделянето на телесна течност по време на сън притеснява страдащите от този проблем не само от гледна точка на неудобството, което изпитват с обилното си потене, но най-вече от здравословен аспект, тъй като това може да е сигнал за много сериозен здравословен проблем.

Доктор Молд и неговият екип казват, че има няколко основни фактора, които предизвикват потенето по време на сън. Най-често то се дължи на паническа атака, силно нервно напрежение и силен стрес.

Стрес

Често телесната течност се отделя през нощта и в резултат на антидепресанти или при прием на медикаменти, които намаляват глюкозата в кръвта, чиито страничен ефект е именно потенето.

В редките и най-лоши случаи обаче нощното потене се появява като симптом на сериозно заболяване като автоимунни заболявания, проблеми със сърцето, проблеми с ендокринната система, някои видове рак, сънна апнея, туберкулоза или СПИН.

Установено е, че тялото използва потта, за да намали температурата си и да се качи над т.нар. термонеутрална зона. В голяма част от случаите тялото повишава своята температура, когато се бори с някаква инфекция.

Ако обаче изпотяването стане често явление, специалистите съветват задължително да се посъветвате с лекар, както и да мерите температурата си поне по 2 пъти на ден, за да следите нивата ѝ.

Спане

Медиците са единодушни, че нощното потене е само симптом и за да се справим с него, трябва да лекуваме това което го причинява, а не самото явление, което сигнализира за емоционално или здравословно нарушение.

За да облекчите състоянието си през нощта и намалите потенето, непременно се погрижете помещението за сън да бъде добре проветрено преди лягане.

Спалното бельо трябва да е от леки и естествени материи – памучни или сатенени. Добре е да вечеряте поне 4 часа преди да легнете и да избягвате пикантните храни и алкохола.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати