ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Чаша топло мляко преди сън

Чаша топло мляко преди сън

Мляко
Дифузер и овлажнител за етерични масла, LED светлини, 2в1
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Дифузер и овлажнител за етерични масла, LED светлини, 2в1
60.00 лв.
Виж ››

Безкрайното въртене и чувството да не можем да заспим е познато на всеки. Най-лесното решение е прибягването към някое сънотворно, но това не е най-правилният избор. Много по-удачно е да оставим за десерт някои от продуктите, които способстват за заспиването.

Един от най-често използваните продукти за целта е топлото мляко. И напълно заслужено. В топлото мляко се съдържа веществото триптофан – аминокиселина, която има успокояващо действие. Освен това той носи и високи нива калций, който помага на мозъка да усвои триптофана.

Приемът на топло мляко отпуска напрегнатите мускули, успокоява нервната система и стимулират производството на хормоните, предизвикващи съня. Освен това не натоварва стомаха.

От друга страна млякото има и психологическо въздействие. То връща човек към топлият спомен за детството, когато млякото е било символ на уют и спокойствие.

Специалистите съветват за оптимални резултати в чашата топло мляко да се слага и една супена лъжица пчелен мед. Пие се всяка вечер преди лягане. Траен резултат се постига едва след седмица, поради което е нужно търпение и постоянство. Успешен резултат може да се постигне и с бадемово или друго мляко.

Прясно мляко

Друг вариант е в топлото мляко да се добави малко билков чай с малко мед. Захарта е забранена, тъй като стимулира нервната дейност. Малката доза глюкоза обаче заставя мозъка да блокира орексина – неврохормон, отговорен за възбуждането на клетките.

Сред останалите храни, които помагат за успешно заспиване, са бананите. В тях се съдържат серотонин, мелатонин и магнезий – отново минерали, спомагащи за отпускането на мускулите.

Сред изпитаните и утвърдени продукти за заспиване е и чаят от лайка. Той заслужено заема първо място сред успокояващите напитки, тъй като притежава лек сънотворен ефект и е идеално средство за релаксация и отпускане.

За да се предразположим към добър сън, също така трябва да избягваме и обилното хранене вечер преди лягане. Добра идея за вечеря са малко количество печени картофи. Те поглъщат киселините, пречещи на производството на триптофан. Успокоителният ефект може да се засили, като картофите се намачкат лъжица топло мляко.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 3
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати