Какво да правим при болки в кръста?

Болки в кръста

Според статистиката около 80 на сто от хората по света са страдали от болка в кръста в определен етап от живота си. Оказва се дори, че болките в тази област са втората най-честа причина за отсъстване от работното място.

Преди да започнете лечение, трябва да установите каква е причината за този дискомфорт. Най-добре се консултирайте със специалист, защото болката в областта на кръста може да подсказва за много заболявания. Възможно е да става дума за претоварване на тялото, за болка вследствие на носене на тежки предмети, за спане на неудобен матрак, прекаляване с тренировките и пр.

Много чест причинител на дискомфорт в областта на кръста е дори стоенето на едно място – ако работите на бюро или пък цял ден шофирате. Работещите на бюро, например, трябва да се разхождат за кратко на всеки 30 минути. Възможно е да става дума за повтаряне на едни и същи движения. Неправилната стойка също може да се окаже причина за болките в областта на кръста.

За лечение на болката можем да използваме традиционни и добре познати подходи – това са масажите, разтягането и т.н. Масажите ще отпуснат мускулите и гръбнака, но в някои случаи е противопоказно да се правят. Затова е и важно да се установи причината, преди да се започне каквато и да било терапия.

Обикновено се препоръчват упражнения, които са специално за гръбнака – те се правят много бавно и с малко повторения. Целта при тях е да не се усети каквато и да било болка в кръста.

Зеле

Ако болката в кръста се дължи на дископатия, могат да се правят редица упражнения, които да облекчат дискомфорта, но те задължително се практикуват с помощта на кинезитерапевт. Но отново има и друг вариант – причината за болката да изисква състояние на покой.

Иначе народната медицина има няколко рецепти за облекчаване на подобно състояние. Една от най-лесните за изпълнение е тази с прясно зеле и неосолена свинска мас. Лист от зелка се намачква, докато омекне, и после обилно се маже с около една лъжица мас. След това поръсвате захар отгоре и го слагате на болезненото място. Накрая се връзва вълнен шал и се стои с компреса 3-4 часа.

Можете да прибегнете и до остеопатията – специалистът-остеопат използва широка гама от нежни масажни техники, като целта е да се подобри стабилността на опорно-двигателната система. Често специалистът прави и индивидуална програма.

Той дава съвети как да промените начина си на хранене, как да правите определени упражнения, показва различни техники са дишане, които помагат за регулиране на стреса. Тази терапия помага при болки не само в кръста – ефективна е при болки във врата и гърба, главата, артрит, различни видове травми, храносмилателни проблеми и пр.

Профилактиката за болките в кръста е свързана с повече движение – обръщайте внимание на стойката си и винаги, когато усетите, че усуквате тялото си или стоите прегърбени, вземете мерки.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Потребител#206446
Аз си реших проблема с болките в кръста с ортопедичен колан. Купих го от Алфамедика.
0
0