Ето как да подобрим функциите на храносмилателната система

1 от 5 Снимки

Храната е тази, която осигурява нормално развитие на човешкия организъм от раждането на човек до смъртта му. Тя е тази, която повишава имунитета на хората към различни заболявания и поддържа трудоспособността им.

За да бъде пълноценна обаче и за да можем да извлечем всички ползи от нея, трябва не само старателно да подбираме какво ядем и как го приготвяме, но и храносмилателната ни система да функционира правилно.

Ето няколко съвета как това да бъде постигнато, както и какви храни трбява да консумирате или да избягвате ако имате проблеми с храносмилането:

1. Хранете се често, но на малки порции, като най-стабилната храна трябва да е закуската.

2. Винаги, когато имате възможност, се разхождайте след хранене, като особено полезни са разходките след вечеря.

3. Избягвайте панираните и пържените храни, силните и люти подправки, както и тлъстите меса.

4. Поне веднъж в седмицата не консумирайте месо, а само плодове и зеленчуци.

5. Когато избирате какво месо да приготвите, наблегнете на пилешкото, заешкото и пуешкото, защото то е по-крехко.

6. Хранете се бавно, дъвчейки добре храната си, защото храносмилателната система започва още от устната кухина.

7. Зелечуковите супи и бульони са особено полезни за храносмилането, както и приемът на достатъчно вода.

8. За основен дразнител на чревната стена се приема целулозата, която се съдържа във варивата, зеленчуците, плодовете и зърнените храни, което означава, че колкото и да са полезни не трбява да се предозира с тях.

9. Наблегнете на храните, които са с доказано здравословно въздействие върху човешкия организъм като спанак, коприва, млечни продукти, плодове и зеленчуци.

10. Ако страдате от хронична констипация (запек) избягвайте прекомерната консумация на твърдо сварени яйца, банани и месо. Полезни в този случай са сока от прясно зеле, от пресни картофи, прясното мляко, сливите и крушите.

11. Ако сте застигнати от диария, най-добре консумирайте за изестно време сварен ориз, банани, сухари или препечен пълнозърнест хляб, обезсолено сирене, чай без захар и др.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати