Какво трябва да знаем за чревната перисталтика

Здрав стомах

Колкото и сложно да звучи терминът чревна перисталтика, по своята същност е последователно съкращение на гладката мускулатура на храносмилателната система. Така съдържанието на червата се изтласква и се освободжава по естествен начин.

Приетата през устата храна преминава от тънкото до дебелото черво, освобождавайки по този начин организма от остатъчните ненужни продукти. Това е един от най-важните жизнени процеси и нарушаването му може да се отрази неблагоприятно върху целия организъм.

За да функционира добре чревната Ви перисталтика трябва храната, която приемате, да е здравословна и да се приема на малки порции по няколко пъти на ден. Гладуването или прехранването не действат добре на чревната перисталтика.

Не всеки човек има добре функционираща чревна перисталтика. Не са малко случаите, когато тя е забавена, което може да доведе до сериозни заболявания.

Да страдате от забавена червна перисталтика означава да страдате от констипация или казано най-просто от запек. В такива случаи преди да хукнете да търсите лекарски съвети е най-добре да пробвате сами да си помогнете и да си наложите хранителен режим.

Здравословна Закуска

Едва тогава, ако не сте забелязали никакви промени и чревната Ви перисталтика продължава да е забавена, трябва да се консултирате с лекар, който е възможно да Ви направи обстоен преглед, за да се разбере какъв е проблемът. Освен това, имайте предвид, че за истинска констипация става дума тогава, когато изпразването на червата става по-рядко от един път на всеки три дни.

Ето какво трябва да спазвате за известен период от време ако страдате от констипация:

От храните може би най-доброто средство, което се бори ефективно с констипацията, е българското кисело мляко. Заради съдържащата се в него лактоза, пълноценни белтъчини, витамини от групата В, млечна киселина и др. се улеснява нормалното функциониране на чревната перисталтика.

Пробвайте сутрин на гладно да консумирате храни и напитки със слабително действие като сок от прясно зеле, сок от пресни картофи, прясно мляко, плодове и плодови сокове и др.

Намалете количеството на солта и наблегнете на продуктите, които съдържат много фибри и витамин А.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари