ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Симптоми при недостиг на витамин В3

Симптоми при недостиг на витамин В3

Недостиг на витамини
Кутия за хапчета с отделения с нож за разрязване
Качество без компромис:
Кутия за хапчета с отделения с нож за разрязване
8.00 лв.
Виж ››

Ниацин, или известен още като витамин В3, е един от най-стабилните витамини. Той е част от В-комплекса и е много устойчив на алкали, топлина и оксидация. Участва в производството на енергия, поддържа генетичните процеси, оказва влияние върху кръвната захар и регулира инсулина, понижава холестерола в кръвта и има много други ползи. Приемът на антитуберкулозни лекарства и противозачатъчни хапчета намаляват количеството на витамин В3 в организма.

Ползи от витамин В3

Редовният прием на витамин В3 спомага за:

- Поддръжка на здрава кожа;

- Производство на енергия;

- Помага при различни кожни инфекции;

- Подобрява кръвообращението;

- Подобрява кръвната циркулация и намалява повишеното кръвно налягане;

- Помага при липса на апетит;

Риба

- При проблеми с храносмилателната система;

- Спомага за правилното функциониране на стомашно-чревния тракт.

Симптоми при недостиг на витамин В3

Когато липсата на витамин В3 в организма е малка, най-честите симптоми са тревожност, раздразнителност, хронична умора, загуба на апетит, безпокойство, лоша концентрация, апатия, депресия, загуба на тегло, мускулна слабост, гадене, повръщане и диария.

Липсата на витамин В3 в организма може да доведе до по-сериозни последици като: хипертироидизъм, артрит, шизофрения, пелагра, дерматит, безсъние. Понякога в устата се появяват язви и възпаления, а езикът е ярко червен и лъскав като ягода.

Храни, които са богати на витамин В3

- Риба и рибни продукти;

- Пуешко и пилешко месо;

- Черен дроб;

- Свински пържоли;

- Телешко месо;

- Еленово месо;

- Печурки;

- Зелен грах;

- Авокадо;

Грах

- Ядки и най-вече фъстъци и бадеми;

- Слънчогледови семки;

- Целина;

- Ряпа;

- Цвекло;

- Краве мляко.

Препоръчителната дневна доза витамин В3

- За деца до 13 години – до 20 мг на ден;

- Деца над 14 години – до 30 35 мг на ден;

- За възрастни - 35 мг на ден.

При лек дефицит на витамин В3 може да се вдигне дневната доза до 60-100 мг.

Ежедневният прием на витамин В3 трябва да бъде задължителен, но винаги в границите на допустимото.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати