Причини да започнете прием на витамин В

1 от 6 Снимки

Познаваме осем основни представителя, принадлежащи към витамините от В групата. Всеки един от тях е нужен и ценен за поддържане здравето на организма, за правилното функциониране на неговите органи и системи.

Разпознаваме Тиамин (витамин В1), Рибофлавин (витамин В2 ), Ниацин (витамин В3), Пантотенова киселина (витамин В5), Биотин (витамин В7), Пиридоксин (витамин В6), Фолиева киселина ( витамин В9 ), Цианкобаламин (витамин В 12).

Те са ценни за производството на енергия, така необходима за жизнеността на тялото, като позволяват на организма да използва енергията от приетите хранителни вещества, както и за производството на червени кръвни клетки.

Също за бременните жени и тези, планиращи забременяване, е от изключителна важност приемът на витамин В9 (фолиева киселина), за да се предотврати и намали рискът от развитието на спина бифида.

Важно е да се знае, че витамините от В-групата са водноразтворими и се унищожават след преработка на храната - особено след готвене или ако се смесят с алкохол.

Причини да започнете прием на витамин В

Тази група витамини се срещат естествено в различни хранителни продукти и са необходими в много малки количества, за да функционира правилно и да расте здраво човешкото тяло. Има 13 важни витамина, от които тялото ни се нуждае, осем от които съставляват витамините от група В (или така нареченият В-комплекс).

Също витамините от В групата подпомагат правилното функциониране на нервната-, сърдечно-съдовата-, костната- и мускулната системи. Те имат съществено отражение и върху подобряване на репродуктивните способности на човека.

Витамините са нужни, ако организмът е поставен под стрес, страда от депресии, безсъние, умора.

Тялото има ограничен капацитет за съхранение на повечето от витамините от група В (с изключение на В12 и фолиева киселина, която се складира в черния дроб). По тази причина при хората, които по някаква причина са подложени на лош и непълноценен хранителен режим в продължение на няколко месеца, може да се стигне до витаминен дефицит от В групата.

Ето защо е важно достатъчни количества от тези витамини да се консумират редовно като част от една добре балансирана и разнообразна храна.

Витамин B комплекс може да си набавите от млечните и зърнените храни, яйца, месо, зеленолистни зеленчуци, рибни продукти, плодове.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати