Времето на лягане е основно за пълноценен сън

Сън

Ново изследване на учените от университета в Корк показа, че за качествен и здравословен сън е нужно да човек да си ляга не по-рано от 22.30 и не по-късно от 23.00 часа.

Британските специалисти са доказали, че не времето, в което спим, а часът на лягане е от съществено значение за това дали човек ще се събуди бодър и с нови сили през новия ден.

Не е същото да спите от 23:00 часа вечерта до 7 сутринта и от 01:00 часа през нощта до 9:00 часа сутринта. За възрастния човек добрият сън е този, който започва към полунощ и продължава до 7 сутринта, а това може да забележите сами при смяна на часовника или дълъг сън, казва ръководителят на изследването Робърт Мансер.

Показателно според него е фактът, че неочаквана за организма промяна на режима на лягане води до постоянна умора. За да се възстановим от това изпитание, се нуждаем от няколко дни, за да се върнат процесите в организма в обичайното си русло.

Ползотворният седемчасов сън от 23.00 до 7 часа помага на мозъка да работи нормално. В този времеви период организмът успява да си почине, хората се отпускат, което помага на мускулите да си отпочинат. Липсата на сънища помага за подобряването на психическото състояние.

Събуждане

Изследването е проведено сред повече от 80 доброволци на възраст от 18 до 70 години. Те били разделени на 5 групи, като всяка от тях е трябвало да си легне в различно време от денонощието.

На всички били отредени по 7 часа сън, като по време на него учените проследявали процесите, протичащи в телата им. Със събуждането си доброволците трябвало да решат бърз тест с логически въпроси, както и да попълнят анкетна карта, която учените специално изготвили по повода.

Обобщените резултати показали, че групата, която си легнала в 23.00 часа, се е представила най-добре на тестовете. Доброволците имали най-ясен ум и почти перфектни здравословни показатели.

За разлика от тях останалите участници в експеримента били по-отпаднали и раздразнителни. При тях е регистрирано и че способността на мозъка им да работи веднага след събуждане е драстично намаляла.

Виж повече

Рейтинг

4.5
Общо 4 гласували
5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари