Дарете си здраве с няколко смокини дневно

Ядене на смокини

Ако искате да сте здрави – хапвайте смокини. Изключително богати на витамини и минерали, смокините се препоръчват при почти всякакви видове болежки.

Тези плодове помагат при ангина и бронхит, премахват успешно циреи, акне, кокоши трън. За кожните проблеми могат да се използват и сока на плодовете, и листата на дървото. Отварата от листата е по-ефикасна при циреи.

А в случай, че искате по-бърз вариант за лечението му, намачкайте няколко пресни плода и ги сложете в студена вода – след това наложете болното място с тях. Могат да се използват и сушени плодове. Страдащите от хипертония и сърдечни заболявания също могат да се доверят на плодчетата на смокинята.

Освен това плодовете, които вече могат да бъдат намерени в изобилие на пазара, помагат при бъбречни неразположения, запек, проблеми с черния дроб, далака.

Тъй като засищат, смокините са подходящи и по време на хранителни режими – ще ви подсладят и в същото време няма да се „залепят“ никъде по тялото ви.

смокини

Въпреки че са доста сладки, смокините могат да бъдат консумирани и от болните от диабет – имат богато съдържание на фибри, което забавя усвояването на глюкозата.

Учени от университета Рутгерс, който се намира в Ню Джърси, споделят, че смокините свалят и нивото на холестерола. Причината е високото съдържание на омега-3 и омега-6 мастни киселини, както и фитостерола. Дори само една шепа смокини ще свали нивата на познатия като лош холестерол, уверяват ни експертите.

За да имат по-добър ефект, при високи нива на холестерола, се препоръчва консумацията на сушени плодове. Ако сте решили, че трябва да прочистите организма си от натрупаните токсини, отново можете да се доверите на вкусните смокини.

Водоразтворимите фибри, които се съдържат в плодовете, действат буквално като шкурка за червата. В тези плодове има още протеин, селен, калий, калций, фосфор, желязо, витамин от група В, витамин С, РР и др.

Ако търсите плод богат на минерали – това е най-подходящият избор. Всъщност няма плод, който да съдържа повече минерални вещества. В едва 40 грама смокини има повече от 240 мг калий, 53 мг калций и 1.2 мг желязо.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати