Разрешени и забранени храни при диабет

Хранене при диабет

Безспорно може да се твърди, че диабетът е една от най-често срещаните и същевременно най-опасни болести. Като изключим диабета на бременните жени, който в повечето случаи отшумява, има 2 основни вида диабет, които задължително изискват спазване на хранителен режим.

Най-добре е той да бъде направен след консултация с лекар, в зависимост от фазата на болестта, от това дали се прилага инсулин или хапчета за лечението му, от индекса на телесната маса на пациента и др.

Има обаче и някой стандартни правила и храни, които са съответно разрешени или забранени при всички форми на диабета. Това се дължи на факта, че абсолютно всички храни влияят на кръвната захар. Ето какво можете и не можете да консумирате, ако страдате от диабет:

Разрешени храни при диабет

Диабет

- Задължителна е консумацията на разнообразна храна, включваща в себе си много плодове и зеленчуци. Най-добре е те да се консумират пресни под формата на лека закуска, сокове и т. н.;

- Наблягайте на пълнозърнестите хлебни изделия;

- За добрия баланс на хранителния режим е добре редовно да правите физически упражнения. По този начин ще можете да контролирате теглото си;

- Макар консумацията на захар в малки количества да е разрешена, се опитайте да я заместите с предлаганите на пазара изкуствени подсладители. Не забравяйте обаче, че и те са вредни за здравето;

- Когато приготвяте храната си, го правете чрез метода на задушаване, грил, печене във фолио или варене под налягане. Винаги отстранявайте видимите мазнини от месото;

- Консумирайте редовно, но в ограничени количества овесени ядки, пънозърнести макарони и варива като боб и леща;

Забранени храни при диабет

панирани храни

- Ще трябва да ограничите холестерола и наситените мазнини;

- Внимавайте със солта и натрия;

- Ограничете или напълно спрете алкохола. Ако все пак това Ви се струва трудно, не консумирайте сладки напитки като сладки вина и ликьори;

- Намалете до минимум консумацията на животински мазнини;

- Избягвайте консумацията на газирани напитки и избирайте такива, които не съдържат захар;

- Избягвайте панираните и пържените храни, пълномаслените сирена и млека, маслото и готовите сосове.

Рейтинг

4.3
Общо 4 гласували
5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари