Не яжте тези храни по време на месечния ви цикъл!

Месечен цикъл
Защитна маска с клапан подсилена със сребърни йони (размер XS-M)
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна маска с клапан подсилена със сребърни йони (размер XS-M)
13.00 лв.
Виж ››

Месечното неразположение причинява определен дискомфорт на всяка жена. За да го намалите, е добре да подбирате храната, която консумирате.

Една от храните, които специалистите съветват да ограничите, е твърде солената. Всякакви полуфабрикати като чипс, солети и крекери, в чиито състав има големи дози сол, трябва да се избягват. Установено е, че солта допълнително разширява кръвоносните съдове. Това я прави противопоказна по време на месечния цикъл, тъй като засилва кръвотечението.

Като цяло е добре да премахнете всички полуфабрикати в периода. Те завишават нивата на естроген в тялото, което, от своя страна, води до по-силни болки в долната част на корема.

Препоръчително е да изключите от менюто си и месото. Доказано е, че мазнините в него засилват коремните спазми и болката. През дните на месечното разположение то може да бъде заменено от риба и рибни продукти.

Кофеин

Повечето жени наблягат на сладкото по време за цикъл. Това, от една страна, повишава настроението, но от друга - е доста нездравословно. Специалистите съветват, когато изпитате нужда от нещо сладко, да заложите на някакъв плод, който ще достави на тялото необходимата доза захар. По този начин кръвното налягане ще се стабилизира, а гладът за сладко ще е утолен.

За да се чувствате максимално добре, ограничете и кофеина. Опитите са доказали, че той оказва определено влияние върху продължителността и регулярността на месечния цикъл, като в същото време повишава степента на болка.

Сред останалите неподходящи напитки по време на месечния цикъл място намира и алкохолът. Добре е той да се ограничи няколко дни преди неговото начало, тъй като е възможно да изостри предменструалния синдром и да увеличи кръвотечението.

Сред препоръчителните храни през тези дни са богатите на магнезий спанак, ядки, риба и зърнени храни. Те регулират хормоните и ви предпазват от стреса. Препоръчителна е и богатата на белтъчини растителна храна и най-вече продуктите от соя.

Освен храната по време на неразположението трябва да се ограничат и физическите натоварвания дотолкова, че да не причиняват дискомфорт.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати