ezine.bg»Статии»Здраве»Народна Медицина»Лечение на безсъние с бабини илачи

Лечение на безсъние с бабини илачи

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k1905264
Безсъние и бабини илачи
Пулсов Оксиметър за пръст PulsOX 50 - D
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пулсов Оксиметър за пръст PulsOX 50 - D
60.00 лв.
Виж ››

Безсънието е състояние, което може да бъде породено от най-различни обстоятелства. То може да се изразява в невъзможност за заспиване дори и след многочасово будуване или пък в заспиване, последвано от събуждания.

При всички случаи то е доста неприятно и рано или късно липсата на здрав сън оказва своето влияние. Тогава непременно трябва да започнем да се борим с проблема. За щастие и в този случай на помощ идва народната медицина.

Съществува широка гама от бабини илачи, които можете да приложите и определено си заслужава да опитате. Пригответе си чай за по-лесно заспиване.

За целта можете да залеете 1 ч.л. пасифлора с 200 мл вряла вода. Захлупете съда и след 15-20 минути прецедете. Пийте на малки глътки вечерно време. Билката има успокояващо действие и ще ви накара да се отпуснете.

Ако по някаква причина не можете да ползвате пасифлора, заместете билката със същото количество маточина, лайка, липа, бял равнец, хмел или риган. В случай че не сте сред привържениците на чайовете, опитайте да преборите безсънието с чаша топло мляко, в която сте разтворили една чаена лъжица мед.

Помогнете си и посредством ароматерапия. Пригответе си вана и капнете във водата 5-6 капки лавандула. Ароматът ще ви отпусне и ще отнеме напрежението от тялото ви.

Лайка

Друг вариант е да разредите 2-3 капки масло от лавандула със същото количество бадемово масло и с получения екстракт да намажете слепоочията си, преди да се отпуснете в чаршафите.

Идея е и да поставите няколко капки от маслото в ароматизатор, който ще разпръсне успокояващия аромат из стаята ви. Ако уханието на лавандула не ви е от любимите, заместете го с масло от портокал, жасмин, сандалово дърво или роза.

Обърнете внимание и на храненето си. Избягвайте обилните вечери преди сън и най-вече употребата на кофеинови напитки и шоколадови изделия. Похапвайте свежи зеленчукови салати и леки меса /пуешко, пилешко/. През деня консумирайте повече череши, бадеми, риба, грозде овесени ядки, за които се смята, че са приятели на здравия сън.

Старайте се да си осигурите максимален комфорт и обстановка, която предразполага към сън. Лягайте в чисти чаршафи и преди сън проветрявайте стаята, за да навлезе чист въздух в помещението. Не пренебрегвайте значението на бельото. Избирайте леки дрехи от памучна материя, които да дават свобода на тялото ви по време на сън.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати