ezine.bg»Статии»Здраве»Лечение и Процедури»Практични упражнения при болки в гърба

Практични упражнения при болки в гърба

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k190296
Болки в гърба
Практичен Бeзĸoнтaĸтeн Tepмoмeтъp
Практичен аксесоар за вашия дом:
Практичен Бeзĸoнтaĸтeн Tepмoмeтъp
44.00 лв.
Виж ››

Болките в гърба често са причинени от обездвижване или неправилна стойка. За да противодействаме на болката, трябва да се раздвижим. Движенията обаче не бива да са прекалено резки и натоварващи, тъй като могат да влошат още повече състоянието ни.

Най-подходящи за случая са упражненията, характерни за йогата, или комплекси от гимнастиката. Ето и няколко такива, с които ще почувствате мигновено подобрение.

Като за начало, осигурете си проветриво помещение, в което да можете да се движите свободно. Облечете се с удобни спортни дрехи и си пригответе за трениране. Такава можете да намерите във всеки спортен магазин. Ако няма как да се снабдите със спортна постелка, използвайте одеяло.

1. Легнете върху постелката на пода по гръб. Свийте едновременно коленете, след което изпънете единия си крак напред и го долепете до постелката. Обхванете коляното на свития крайник с ръцете и плавно го придърпайте към гърдите си. Пребройте до пет и го отпуснете. Повторете упражнението и с другия крайник.

2. Легнете по гръб върху постелката и се отпуснете. Вдигнете нагоре лява ръка и десен крак, като ги изпънете максимално. Изпълнете упражнението 15 пъти и повторете с противоположните крайници;

Упражнения

3. Застанете върху постелката на колене и ръце. Бавно изнесете единия крак назад и се старайте да го вдигнете до нивото на задните части. Задръжте така 5-6 минути и върнете в начална позиция. Повторете и с другия крак. Изпълнете упражнението 15 пъти;

4. Седнете на коленете си и опънете глезените си назад. Сега седнете върху петите си и изпънете ръцете си максимално напред, като ги залепите за постелката. Задръжте така 20 секунди и починете;

5. Легнете по корем върху постелката. Стегнете коремните мускули и изпънете едновременно лявата ръка и десния крак. Пребройте до 5 и повторете упражнението с другите два крайника. Изпълнете упражнението десет пъти.

Повтаряйте движенията поне веднъж всеки ден или по няколко пъти седмично. Започнете с по-бавно темпо и с времето го увеличавайте. Възможно е в началото да се изморявате лесно и тренировките да ви се струват непосилни. С времето обаче това ще се промени и ще сте готови да изпълните дори и по-сложни комплекси.

В случай че усетите остър дискомфорт, докато изпълнявате някое от упражненията, спрете и не го повтаряйте. Консултирайте се с компетентен кинезитерапевт, който да ви предложи подходящи за вашия случай комплекси.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

3.8
51
41
32
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати