ezine.bg»Статии»Здраве»Как да се предпазим»Предпазване от ечемик на окото

Предпазване от ечемик на окото

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k1905230
Ечемик на Окото
Смарт кутия за хапчета със звукова аларма
Качество без компромис:
Смарт кутия за хапчета със звукова аларма
34.00 лв.
Виж ››

Ечемикът на окото е неприятно образувание, засягащо очния клепач, за чиято поява могат да допринесат ниската хигиена и пониженият имунитет.

Никой не може да счита, че е имунизиран срещу ечемик, но все пак според специалистите придържането към определени навици би могло да намали риска от поява на досадното и нелицеприятно образувание.

Една от профилактичните мерки, на които трябва да наблегнете при предпазване от ечемик, е спазването на висока хигиена. Мийте лицето си два пъти на ден /сутрин и вечер/. След това го подсушавайте с мека, памучна кърпа.

Ако живеете с други хора, осигурете си собствена кърпа за лице и в никакъв случай не ползвайте чужди. Сменяйте кърпата си всяка седмица и я перете с препарат при висока температура.

Ако ползвате грим, избягвайте да употребявайте некачествени продукти. Съхранявайте козметиката по начин, описан на опаковката, и винаги следете срока на годност. Не рискувайте, употребявайки спирали, очни моливи или сенки за очи, които са с изтекъл срок.

Предпазване от ечемик на окото

Използвайте своя козметика и се старайте да не си служите с чужда. Когато сте прекарали известно време с грим на очите, погрижете се да го отстраните с подходящи почистващи средства след това. Лягането с грим може да ви навреди сериозно.

Мийте ръцете си достатъчно често с антибактериален сапун. Избягвайте да търкате очите си, особено когато пръстите ви са мръсни.

Според някои лекари появата на ечемик може да е свързана и с липсата на витамин А. Вземете превантивни мерки, като похапвате повече домати, чушки, магданоз, сливи, цитруси и други храни с витамин А, които са полезни и достъпни.

За предпазване от ечемик способства и лененото семе. Приемайте 1 ч.л. от него преди хранене, като го сдъвчете добре. Вариант е също така да го добавите в салати, сандвичи и разядки, сурови бисквити и бонбони.

Но при това положение има възможност да премине през организма ви, без да сте усвоили всички негови ценни вещества.

Като защитно средство можете да ядете и чесън. Хапвайте по 1-2 скилидки от него на ден. Ако не ви се нрави силното му ухание, го приемате под формата на хранителна добавка.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 1
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати