ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Как да се справим с паник атака?

Как да се справим с паник атака?

Паник атаки

В днешно време поради забързания начин на живот, който водим, често се появяват на преден план паник атаките. Те се получават вследствие на много силна тревога, която често не може да бъде контролирана. Всяка промяна в живота ни, най-често в негативна посока, може да отключи подобни кризи. Например инцидент, някакъв провал в личен или професионален план или загуба на любим човек може да бъдат причина за поява на честа внезапна тревога.

Най-разпространените симптоми на паник атаката са световъртеж, сърцебиене, обилно изпотяване, както и чувство за тежест в гръдния кош. Когато човек започне да изпитва силна тревога или напрежение в тялото и ума, т. нар. паник атака се усилва все повече.

Често срещано е и внушението, че „атакуваният“ получава инфаркт, умира, припада и дори срам от това как хората ще коментират поведението му. Тези внушения засилват все повече страха от случващото се и възниква желание за пълен контрол над ситуацията.

Трудно е да се каже дали симптомите и паник атаките в своята цялост могат да бъдат победени. Специалистите обаче съветват хората, които живеят под постоянен стрес, напрежение, тревожност, да ограничат максимално тези преживявания.

Също така при поява на усещане за внезапен уплах, притеснение, тревога е препоръчително мислите да се насочат в успокояваща ума посока. Например, когато усетите, че пристъпите се задават, помислете за един прекрасен плаж, висока синя планина или дори вкусен сладолед. Ако направите това, умът и тялото ще се успокоят и паник атаката никога няма да дойде.

Панически атаки

Не забравяйте, че най-важното е да не се опитвате да избягате от създалата се ситуация. Просто приемете, че трябва да преминете през труден период и се опитайте да се справите и да овладеете нещата сами. Най-добре е близките ви да бъдат около вас, да ви разбират, и ако могат да ви помогнат по някакъв начин.

Бъдете наясно, че от тези атаки, няма опасност да умрете. Постарайте се да бъдете спокойни и когато усетите, че пристъпът се задава, си повтаряйте непрекъснато, че ще отмине бързо. Използвайте огромната сила на съзнанието, която имате - колкото повече се стараете да мислите в друга посока и за позитивни неща, толкова по-рядко ще се сблъсквате с подобни панически атаки.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати